اخبار مهم اقتصادی مربوط به 2023.Jul.03 تا 2023.Jul.07

اخبار مهم اقتصادی مربوط به 2023.Jul.31 تا 2023.Aug.04
آنچه در این مقاله میخوانید

حقوق و دستمزد غیرکشاورزی

گزارش اشتغال روز جمعه در ایالات متحده رویداد اصلی خواهد بود و اقتصاددانان انتظار دارند که اقتصاد در ماه ژوئن 200000 شغل ایجاد کند.

در ماه می، اقتصاد بسیار بیشتر از پیش‌بینی 339000 شغل ایجاد کرد، اگرچه افزایش نرخ بیکاری به بالاترین سطح هفت ماهه 3.7 درصد نشان داد که شرایط بازار کار در حال کاهش است.

نشانه‌های تداوم قدرت در بازار کار می‌تواند بر دیدگاه  رونق بازارها در سال جاری کمک کند. اینکه اقتصاد ایالات متحده می‌تواند با وجود انقباضات تهاجمی فدرال رزرو از رکود شدید جلوگیری کند.

پیش از گزارش مشاغل روز جمعه، بازارها به‌روزرسانی‌هایی را در سایر زمینه‌های بازار کار با داده‌های مربوط به استخدام بخش خصوصی از ADP، فرصت‌های شغلی JOLTS و ادعاهای بیکاری هفتگی دریافت خواهند کرد.

نشست فدرال رزرو

فدرال رزرو روز چهارشنبه قرار است صورتجلسه نشست 13 تا 14 ژوئن خود را منتشر کند، زمانی که پس از 10 افزایش متوالی نرخ بهره را ثابت نگه داشت، اما اینطور که به نظر می‌رسد دو افزایش دیگر نرخ بهره در سال جاری در راه است.

پاول در اظهارات پنجشنبه گذشته خود تکرار کرد که اکثریت قوی سیاستگذاران فدرال رزرو انتظار دارند تا پایان سال حداقل دو بار دیگر نرخ بهره را افزایش دهند.

شروع نیم‌فصل دوم

بازار سهام ایالات متحده در نیمه اول سال 2023 افزایش یافت و علیرغم بحران در بخش بانکی و ترس از دورنمای رکود، رشد کرد.

مونا ماهاجان، استراتژیست ارشد سرمایه‌گذاری در ادوارد جونز، به رویترز گفت: ما در نیمه اول سال جاری بازار بسیار انعطاف‌پذیری داشته‌ایم. بازار به یک سوال بزرگ نیاز دارد و آن این است که اقتصادی که در نیمه اول گذشت چگونه به نظر می‌رسد.

تصمیم بانک مرکزی استرالیا

بانک مرکزی استرالیا جلسه سیاستگذاری ماه جولای خود را در روز سه‌شنبه برگزار می‌کند و بازارها مطمئن نیستند که آیا ممکن است نرخ نقدی 4.1 درصدی را افزایش دهد یا متوقف کند.

RBA در سال گذشته در تلاشی برای کاهش تقاضا و مهار تورم بالا، نرخ بهره را 400 واحد پایه افزایش داده است.

داده‌های خرده‌فروشی انعطاف‌پذیر پنج‌شنبه گذشته حاکی از کاهش شدید نرخ تورم است، یک روز پس از آن که داده‌ها نشان می‌دهد تورم در ماه می به شدت کاهش یافته و به پایین‌ترین حد خود در ۱۳ سال اخیر رسیده است.

PMI کارخانه چین

چین قرار است روز دوشنبه شاخص مدیران خرید Caixin را منتشر کند که به‌روزرسانی قدرت بخش تولید را به همراه کاهش بهبود اقتصادی پس از کووید در دومین اقتصاد بزرگ جهان ارائه می‌کند.

این داده‌ها احتمالاً بر نیاز به اقدامات محرک بیشتر در میان تقاضای ضعیف در داخل و خارج تاکید می‌کند و از تضعیف ارز حمایت می‌کند.

یوان در سال جاری نزدیک به 5 درصد در برابر دلار از دست داده است و به یکی از بدترین ارزهای آسیایی تبدیل شده است.

افزایش اختلاف بازده اوراق قرضه بین ایالات متحده و چین، که ناشی از واگرایی رو به رشد سیاست پولی است، یوان را تحت فشار قرار داده است.

دیدگاه خود را درباره اخبار مهم اقتصادی مربوط به 2023.Jul.03 تا 2023.Jul.07 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.