تحلیل هفتگی فارکس| پیش‌بینی هفتگی جفت ارز یورو/ دلار آمریکا (EUR/USD) 22 جولای 2023

تحلیل هفتگی فارکس| پیش‌بینی هفتگی جفت ارز یورو/ دلار آمریکا (EUR/USD) 22 جولای 2023
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در تحلیل هفتگی فارکس این جفت ارز می‌خوانید:

  • پس از روند نزولی چشمگیر در هفته گذشته، ارزش دلار بهبود یافت.
  • سرمایه‌گذاران انتظار یک افزایش نرخ دیگر از سوی فدرال رزرو در هفته آینده را دارند.
  • با کاهش تورم در منطقه یورو، ارزش یورو کاهش یافت که این مسئله انتظارات برای افزایش نرخ از سوی بانک مرکزی اروپا را کاهش داد.

همچنان که سرمایه‌گذاران در انتظار افزایش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو هستند که باعث حمایت از دلار می‌شود، تحلیل هفتگی فارکس در مورد جفت ارز یورو/ دلار آمریکا حاکی از آن است که این جفت ارز روندی نسبتاً نزولی خواهد داشت.

فراز و نشیب‌های مربوط به جفت ارز یورو/ دلار آمریکا (EUR/USD)

با افزایش ارزش دلار و کاهش ارزش یورو، جفت ارز یورو/ دلار آمریکا هفته‌ای نزولی را پشت سر گذاشت. پس از روند نزولی چشمگیر در هفته گذشته، به دلیل کاهش تورم، ارزش دلار بهبود یافت. علاوه بر این، این بهبودی پیش از افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو و بروز نشانه‌هایی از تداوم کمبود نیرو در بازار کار در ایالات متحده، صورت گرفت.

لازم به ذکر است که سرمایه‌گذاران انتظار دارند آخرین افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در هفته آینده انجام شود. با این حال، در میان انتظارات برای پایان چرخه افزایش نرخ، روند صعودی قیمت دلار کاهش یافت.

در مقابل، با کاهش تورم در منطقه یورو، ارزش یورو کاهش یافت که این مسئله انتظارات برای افزایش نرخ از سوی بانک مرکزی اروپا را کاهش داد. این مسئله به معنای افزایش کمتر نرخ‌ها از سوی بانک مرکزی اروپا نیز است.

رویدادهای کلیدی مربوط به جفت ارز یورو/ دلار آمریکا در هفته آینده

هفته آینده، داده‌های اقتصادی مهم زیادی از ایالات متحده و منطقه یورو منتشر خواهد شد. با این حال، تمرکز سرمایه‌گذاران بر جلسه مربوط به سیاست‌های کمیته فدرال بازار آزاد (FOMC) خواهد بود. سرمایه‌گذاران به طور گسترده انتظار دارند که بانک مرکزی در جلسه 26 جولای خود، نرخ‌ها را تا 25 واحد افزایش دهد.

با این حال، سیاست گذاران ممکن است اعتماد بیشتری به کاهش تورم نشان دهند که این مسئله نیاز فدرال رزرو به افزایش قابل‌توجه هزینه‌های استقراض در آینده را برطرف می‌کند. بنابراین، با وجودی که ممکن است افزایش نرخ‌ها باعث حمایت از دلار شود، اما پیام پس از جلسه می‌تواند تأثیر معکوس داشته باشد.

پیش‌بینی تکنیکال هفتگی جفت ارز یورو/ دلار آمریکا: رسیدن مجدد خرس‌ها به 1.1105 به عنوان سطح حمایت

نمودار روزانه جفت ارز یورو/ دلار آمریکا (EUR/USD)
نمودار روزانه جفت ارز یورو/ دلار آمریکا (EUR/USD)

روند مربوط به جفت ارز یورو/ دلار آمریکا (EUR/USD) در نمودار روزانه صعودی است چون قیمت به بالاتر از میانگین متحرک ساده 22 (22-SMA) و شاخص قدرت نسبی (RSI) به بالاتر از 50 رسیده است. با این حال، قیمت بار دیگر به سطح حمایت 1.1105 رسیده است. هنگامی که قیمت بیش از حد افزایش یافت، و شاخص قدرت نسبی (RSI) به بالاتر از 70 رسید، خرس‌ها دوباره ظاهر شدند.

با این حال، قیمت به بالاترین حد خود رسید و روندی صعودی را تأیید کرد. بنابراین، پیش از بازگشت گاوها به دنبال ثبت یک سطح بالای جدید، سطح حمایت بعدی احتمالا بالاتر خواهد بود. این احتمال وجود دارد که قیمت در سطح حمایت 1.1105 روندی معکوس را در پیش گیرد.

با این حال، قبل از ادامه روند صعودی، خرس‌ها ممکن است دوباره سطوح حمایتی پایین‌تر را در 1.1005 یا میانگین متحرک ساده 22 (22-SMA) تجربه کنند. هنگامی که گاوها برمی‌گردند، به دنبال رسیدن مجدد و احتمالاً گذشتن از سطح مقاومت 1.1303 خواهند بود. این مسئله به معنی ثبت سطح مقاومت بالاتر و تداوم روند صعودی خواهد بود. با این حال، اگر خرس‌ها به پایین‌تر از میانگین متحرک ساده 22 (22-SMA) نزول کنند، این روند تغییر خواهد کرد.

دیدگاه خود را درباره تحلیل هفتگی فارکس| پیش‌بینی هفتگی جفت ارز یورو/ دلار آمریکا (EUR/USD) 22 جولای 2023 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.