گزارش روزانه قیمت فلزات پایه 2 آگوست 2023

گزارش روزانه قیمت فلزات پایه 2 آگوست 2023
آنچه در این مقاله میخوانید

پس از آن که انتشار نتایج ناامیدکننده مربوط به سود شرکت‌ها باعث ایجاد رویکرد ریسک‌گریزی در میان بازارها شد، ارزش سهام ایالات متحده در روز اول ماه کاهش یافت. علاوه بر این، داده‌های متفاوت بازار کار بر مومنتوم تاثیر گذاشت.

فرصت‌های شغلی ایالات متحده در ماه ژوئن به پایین‌ترین سطح از آوریل 2021 سقوط کرد و میزان استخدام‌ها به پایین‌ترین سطح مشاهده شده در ماه فوریه 2021 کاهش یافت.

در همین زمان، میزان اخراج‌ها به پایین‌ترین سطوح مشاهده شده در سه ماهه چهارم سال 2022 رسید که نشان می‌دهد در حالی که میزان استخدام کاهش یافته است، شرکت‌ها تمایل کمتری به از دست دادن کارمندان دارند. این مسئله به حفظ سطح بیکاری در پایین‌ترین سطح تاریخی نیز کمک می‌کند.

شاخص دلار به بالاتر از 102 تقویت شد و بازده 10 ساله خزانه‌داری ایالات متحده به بالاتر از 4.00 درصد بازگشت.

فلزات پایه

بهای فلزاتی که از روند صعودی دیروز سود بردند، امروز کاهش یافتند، که این مسئله نشان می‌دهد که تعهدات سیاست‌گذاران کلیدی برای حفظ مومنتوم در سراسر مجموعه فلزات کافی نیست تا زمانی که شاهد دستاوردهای پایدار در چشم انداز رشد اقتصادی باشیم.

در همین زمان، فروش خانه در چین به بیشترین میزان در یک سال گذشته کاهش یافت، که این مسئله نشان‌دهنده ضعف در بازار مسکن با وجود حمایت اخیر بانک خلق چین (PBoC) برای تقویت بخش املاک است.

قیمت قلع به ویژه پس از ممنوعیت همه‌جانبه صادرات سنگ معدن از میانمار به زیر سطح قوی 28,000 دلار در تن کاهش یافت که نشان می‌دهد بازارها انقباض آنی در بازار فیزیکی را پیش‌بینی نمی‌کنند. در نتیجه، اختلاف قیمت نقدی این فلز نسبت به قیمت آن در سه ماه آینده به وضعیت کنتانگو بازگشته است. منظور از کنتانگو (Contango) وضعیتی است که در آن، قیمت آتی کالایی خاص، بیشتر از قیمت نقدی پیش‌بینی شده توسط سرمایه‌گذاران باشد.

بهای مس نتوانست به بالاتر از 8,800 دلار در هر تن افزایش یابد و با کاهش مجدد، به 8,631 دلار در هر تن بازگشت. قیمت آلومینیوم نیز به 2,255.50 دلار در هر تن کاهش یافت.

سرب و روی نیز، به ترتیب، با قیمت پایین‌تر 2,147 و 2,569 دلار در هر تن بسته شدند.

نفت و فلزات گرانبها

با وجودی که ارزش قراردادهای آتی نفت کاهش یافت، بهای طلا و نقره به ترتیب، به 1,944 و 24.18 دلار در هر اونس رسید.

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه قیمت فلزات پایه 2 آگوست 2023 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.