حضور بیش از 40 نفر از سران کشورهای مختلف در اجلاس سران بریکس (BRICS)

حضور بیش از 40 نفر از سران کشورهای مختلف در اجلاس سران بریکس (BRICS)
آنچه در این مقاله میخوانید

آفریقای جنوبی، میزبان اجلاس بریکس (BRICS) در سال جاری، تایید کرده است که بیش از 40 نفر از سران کشورهای مختلف در این اجلاس که از 22 تا 24 آگوست برگزار می‌شود، شرکت خواهند کرد. آفریقای جنوبی همچنین مدعی شده است که 23 کشور به طور رسمی برای عضویت در گروه بریکس درخواست داده‌اند.

بیش از 40 نفر از سران کشورها در اجلاس بریکس شرکت خواهند کرد

نلسون کگویت (Nelson Kgwete)، مسئول ارتباط رسانه‌ای وزارت امور خارجه آفریقای جنوبی، به خبرگزاری روسی تاس (Tass) گفت که بیش از 40 نفر از سران کشورها تایید کرده‌اند که در نشست بریکس که از 22 تا 24 آگوست در ژوهانسبورگ برگزار می‌شود، شرکت خواهند کرد. امسال، آفریقای جنوبی میزبان اجلاس بریکس است. او گفت:

“بله، تایید می‌شود، در این اجلاس بیش از 40 نفر از سران کشورها شرکت خواهند کرد.”

انتظار می‌رود همه رهبران کشورهای عضو بریکس (برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی) در این اجلاس شرکت کنند. با این حال، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه شخصاً در این نشست شرکت نخواهد کرد.

نالدی پاندور (Naledi Pandor)، وزیر روابط و همکاری‌های بین‌المللی آفریقای جنوبی، اخیراً اعلام کرد که 23 کشور به طور رسمی برای پیوستن به بلوک اقتصادی بریکس درخواست داده‌اند. این کشورها شامل الجزایر، آرژانتین، بنگلادش، بحرین، بلاروس، بولیوی، ونزوئلا، ویتنام، کوبا، هندوراس، مصر، اندونزی، ایران، قزاقستان، کویت، مراکش، نیجریه، فلسطین، عربستان سعودی، سنگال، تایلند، امارات متحده عربی، و اتیوپی هستند. با این حال، مراکش، یکی از این 23 کشور، درخواست عضویت در گروه بریکس را رد کرده است.

پاندور همچنین فاش کرد که سیریل راماپوسا (Cyril Ramaphosa)، رئیس جمهور آفریقای جنوبی، 67 رهبر از کشورهای آفریقا، آمریکای لاتین، آسیا و حوزه دریای کارائیب را به این اجلاس دعوت کرده است. علاوه بر این، 20 نماینده از سازمان‌های بین المللی بزرگ شامل دبیر کل سازمان ملل متحد، رئیس کمیسیون اتحادیه آفریقا و رئیس بانک توسعه جدید که به بانک بریکس نیز معروف است، برای شرکت در این اجلاس دعوت شده‌اند.

انتظار می‌رود دو موضوع کلیدی در اجلاس بریکس مورد بحث قرار گیرد:

  1. گسترش بلوک اقتصادی
  2. و تلاش برای افزایش تسویه حساب‌های بین‌المللی با استفاده از ارزهای ملی.

علاوه بر این، برخی انتظار دارند در این اجلاس به موضوع ارز مشترک بریکس نیز پرداخته شود. با این حال، دیپلمات ارشد آفریقای جنوبی و مسئول روابط بریکس گفته است که موضوع ارز مشترک برای کشورهای بریکس در دستور کار قرار ندارد تا در این نشست مورد بحث قرار گیرد.

نظر شما درباره شرکت بیش از 40 نفر از سران کشورها در اجلاس بریکس چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره حضور بیش از 40 نفر از سران کشورهای مختلف در اجلاس سران بریکس (BRICS) بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.