شی جین پینگ: کشورهای بریکس باید با خطرات هوش مصنوعی مقابله کنند

شی جین پینگ: کشورهای بریکس باید با خطرات هوش مصنوعی مقابله کنند
آنچه در این مقاله میخوانید

شی جین پینگ (Xi Jinping)، رئیس جمهور چین، در جریان اجلاس سران گروه بریکس (BRICS) در آفریقای جنوبی، گفت که کشورهای عضو بریکس باید به خطرات مرتبط با هوش مصنوعی (AI) رسیدگی کنند. رهبر چین همچنین اعلام کرد که اعضای این بلوک اقتصادی باید برای استانداردسازی این فناوری تلاش کنند.

رئیس جمهور چین پیشنهاد می‌کند که اعضای BRICS باید برای استانداردسازی هوش مصنوعی تلاش کنند

شی جین پینگ، رئیس دولت چین، در نشست عمومی اجلاس بریکس در ژوهانسبورگ گفت: اعضای بریکس باید در برابر خطرات ناشی از اجرای فناوری هوش مصنوعی مقاومت کرده و در استانداردسازی آن با یکدیگر همکاری کنند. او به نقل از خبرگزاری تاس (Tass)، اعلام کرد:

“لازم است به طور مشترک روی کاهش خطرات مربوط به استفاده از فناوری هوش مصنوعی کار شود و استانداردهای به کارگیری آن برای افزایش ایمنی، قابلیت اعتماد و قابلیت مدیریت‌ هوش مصنوعی توسعه یابد.”

شی همچنین بر نقش کلیدی گروه کاری BRICS در همکاری و تبادل اطلاعات در مورد موضوعات مختلف مرتبط با پذیرش فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی تاکید کرد.

رهبران کشورهای عضو بریکس (برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی) برای اجلاس سالانه خود بین 22 تا 24 آگوست، سه‌شنبه تا پنجشنبه هفته گذشته، در آفریقای جنوبی با یکدیگر ملاقات کردند در حالی که ولادیمیر پوتین (Vladimir Putin)، رئیس جمهور روسیه، از طریق ارتباط ویدئویی به این مذاکرات پیوسته بود. در این مجمع، سران حدود 40 کشور دیگر نیز حضور داشتند.

شرکت کنندگان در مورد طیف وسیعی از موضوعات مرتبط با توسعه کشورهای خود و همچنین نقش سازمان در صحنه جهانی بحث کردند. این موضوعات شامل مسئله گسترش BRICS و همچنین ترویج استفاده گسترده‌تر از ارزهای محلی در تجارت بین کشورهای عضو و شرکای آنها بود.

شی در بیانیه‌ای در مجمع تجاری BRICS که توسط وانگ ونتائو (Wang Wentao)، وزیر بازرگانی چین، ایراد شد، خاطرنشان کرد: “در حال حاضر، تغییرات در جهان، در زمان ما و در تاریخ به‌گونه‌ای رخ می‌دهد که هرگز پیش از این هرگز اتفاق نیفتاده است و جامعه بشری را به یک مقطع حساس می‌رساند.” او افزود که “همه ما سهم بزرگی” در “آینده مشترک” داریم.

محصولات مبتنی بر هوش مصنوعی مانند Openai’s Chatgpt که با شور و شوق اولیه روبرو شدند، همچنین این نگرانی را ایجاد کردند که فناوری‌های هوش مصنوعی می‌توانند به طور بالقوه جابجایی هوش انسانی و جای مجموعه‌ای از مشاغل را بگیرند. رسانه‌های دولتی چین هشدار داده‌اند که ممکن است از چت‌ بات‌ها برای انتشار اطلاعات نادرست استفاده شود، در حالی که برای مثال، رگولاتورها در ایتالیا نگران انتشار محتوای نامناسب هستند.

آیا فکر می‌کنید کشورهای عضو بریکس با هم برای اتخاذ مقررات مشترک برای فناوری‌های هوش مصنوعی همکاری خواهند کرد؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره شی جین پینگ: کشورهای بریکس باید با خطرات هوش مصنوعی مقابله کنند بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.