احتمال پایان نرخ بهره منفی در ژاپن

احتمال پایان نرخ بهره منفی در ژاپن
آنچه در این مقاله میخوانید

اوئدا رئیس بانک ژاپن در مصاحبه‌ای گفت: بانک مرکزی تا پایان سال می‌تواند داده‌های کافی برای تعیین اینکه آیا می‌تواند به نرخ‌های منفی پایان دهد یا خیر داشته باشد.

او گفت هنگامی که متقاعد شدیم ژاپن شاهد افزایش مداوم تورم همراه با رشد دستمزدها خواهد بود، گزینه‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانیم انتخاب کنیم.

BOJ در حال حاضر نرخ‌های بهره کوتاه مدت را بر اساس سیاست نرخ منفی خود 0.1- درصد تعیین می‌کند. همچنین بازده اوراق قرضه 10 ساله دولتی را به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای بهبود اقتصاد و دستیابی پایدار به هدف خود، حدود صفر قرار داده است.

در حالی که بیش از یک سال است که تورم از هدف 2 درصدی خود فراتر رفته است، بازارها مملو از گمانه زنی‌ها مبنی بر اینکه BOJ به زودی شروع به افزایش نرخ بهره خواهد کرد، شده است.

 Ueda بر لزوم حفظ سیاست فوق‌العاده سست تا زمانی که BOJ متقاعد شود تورم به‌ طور پایدار در حدود 2 درصد باقی بماند، با پشتوانه تقاضای قوی و رشد دستمزد تاکید کرده است.

اوئدا در این مصاحبه موضع خود را تکرار کرد و گفت که BOJ فعلاً سیاست فوق‌العاده سست را صبورانه حفظ خواهد کرد.

اوئدا گفت، نکته کلیدی این است که آیا دستمزدها در سال آینده همچنان افزایش می‌یابد یا خیر. وی در مورد زمان پایان دادن به نرخ‌های منفی گفت: ما نمی‌توانیم این احتمال را که تا پایان سال به اطلاعات و داده‌های کافی دست پیدا کنیم را رد کنیم.

دیدگاه خود را درباره احتمال پایان نرخ بهره منفی در ژاپن بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.