محکومیت رئیس صرافی رمز ارز ترکیه به 11,196 سال زندان

محکومیت-رئیس-صرافی-رمز-ارز-ترکیه-به-11,196-سال-زندان
آنچه در این مقاله میخوانید

مدیرعامل صرافی رمز ارز ورشکسته تودکس (Thodex) در ترکیه به 11,196 سال و 10 ماه و 15 روز زندان محکوم شده است. ظاهراً او با بیش از 2 میلیارد دلار رمز ارز متعلق به بیش از 400,000 مشتری فرار کرده است. دادگاه پلتفرم معاملات رمز ارز او را سازمانی مجرمانه تشخیص داد.

رئیس تودکس به 11,196 سال زندان محکوم شد

فاروق فاتح اوزر (Faruk Fatih Özer)، مدیرعامل صرافی ورشکسته تودکس در ترکیه، روز پنجشنبه به 11,196 سال و 10 ماه و 15 روز زندان محکوم شد. خبرگزاری فرانسه (AFP) گزارش داد که دادستان برای رئیس 29 ساله صرافی رمز ارزها درخواست 40,562 سال زندان کرده است.

اوزر به دلیل ارتکاب جرایم مختلفی از جمله کلاهبرداری، رهبری یک سازمان جنایی و پولشویی مجرم شناخته شد. دادگاه همچنین صرافی تودکس را به عنوان سازمانی مجرمانه تشخیص داد و و اعلام کرد که اوزر از ابتدا با قصد کلاهبرداری این صرافی را راه‌اندازی کرده است. علاوه بر این، سراپ (Serap)، خواهر، و گوون (Guven)، برادر اوزر، نیز به همین اتهامات مجرم شناخته شدند.

مدیر عامل شرکت Thodex این اتهام که مقاصد او مجرمانه بوده است را رد کرد. به گزارش خبرگزاری دولتی آناتولی (Anadolu)، او به دادگاه گفت که اگر چنین بود، “اینقدر آماتور عمل نمی‌کرد”. در این نشریه، به نقل از او آمده است که:

“من به اندازه کافی باهوش هستم که بتوانم هر مؤسسه‌ای را بر روی زمین رهبری کنم … این مسئله در شرکتی که در سن 22 سالگی تأسیس کردم، مشهود است.”

Thodex که در سال 2017 تأسیس شد، یکی از بزرگترین صرافی‌های رمز ارز در ترکیه قبل از سقوط ناگهانی آن در آوریل 2021 بود. این پلتفرم آفلاین شد و اوزر ناپدید گردید و بیش از 400,000 مشتری دیگر قادر به دسترسی به دارایی‌های کریپتوی خود که بنا به گزارش‌ها در مجموع 2 میلیارد دلار ارزش داشت، نبودند.

اوزر در آگوست سال گذشته در پی اخطار قرمز صادر شده توسط اینترپل در آلبانی دستگیر شد. پس از یک پروسه قانونی طولانی، او در ماه ژوئن به ترکیه بازگردانده شد و به اتهام پولشویی، کلاهبرداری و جرایم سازمان یافته مجرم شناخته شد.

نظر شما درباره محکومیت مدیر عامل صرافی رمز ارز به بیش از 11,196 سال زندان چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره محکومیت رئیس صرافی رمز ارز ترکیه به 11,196 سال زندان بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.