حساب ویتالیک بوترین در X هک شد

حساب-ویتالیک-بوترین-در-X-هک-شد
آنچه در این مقاله میخوانید

به دنبال نقض حساب کاربری ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin)، یکی از بنیانگذاران اتریوم، در پلتفرم X (توئیتر سابق)، قربانیان ظاهراً به دلیل یک لینک مخرب که به دروغ یک NFT رایگان را تبلیغ می‌کرد، متحمل بیش از ۶۹۱,۰۰۰ دلار ضرر شدند.

ظاهراً حساب X (توئیتر سابق) ویتالیک بوترین، یکی از بنیانگذاران اتریوم، به خطر افتاده است. به گفته ZachXBT، محقق برجسته بلاک چین، این حادثه در مجموع، منجر به از دست دادن بیش از 691,000 دلار قربانیان پس از کلیک بر روی یک لینک مخرب شده است.

دیمیتری بوترین (Dmitry Buterin)، پدر ویتالیک، در پستی در 9 سپتامبر در X، اعلام کرد که حساب پسرش به خطر افتاده است:

“این پست را نادیده بگیرید، ظاهرا ویتالیک هک شده است. او در حال کار بر روی بازیابی دسترسی است.”

پستی که او به آن اشاره کرده بود، از آن زمان حذف شده است. این پست در حساب کاربری بوترین منتشر شد و مدعی شد که ورود “Proto-Danksharding به اتریوم را جشن می‌گیرد”.

هکر لینک مخربی را به یک توکن یادبود غیرقابل تعویض رایگان (NFT) در دسترس به اشتراک گذاشت که قربانیان را ترغیب کرد که کیف پول خود را قبل از سرقت تمام سرمایه‌ خود متصل کنند.

در نتیجه، این اتفاق باعث شده است که بوک خو (Bok Khoo)، توسعه‌دهنده اتریوم که بیشتر با نام Bokky Poobah در X شناخته می‌شود، ادعا کند که در مجموعه توکن‌های غیرقابل تعویضCryptoPunk  خود متحمل ضرر شده است.

در زمان انتشار، قیمت کف غالب برای توکن غیرقابل تعویض  CryptoPunk،  46.99 اتریوم است که تقریباً معادل 76,837 دلار است.

ZachXBT به طور فعالانه‌ای 438,200 دنبال‌کننده خود را در مورد فعالیت‌های هکر مطلع می‌کند. او اخیراً اعلام کرده که با ارزش‌ترین NFT سرقت شده تا کنون CryptoPunk #3983 با ارزش 153.62 اتریوم، معادل تقریباً 250,543 دلار بوده است.

کاربری با نام مستعار ساتوشی 767 (Satoshi 767) با اشاره به این که حملات تعویض سیم کارت برای بسیاری از بنیان‌گذاران پروژه‌های رمزنگاری «اشتباهی رایج» است، اعلام کرد که بوترین ممکن است اقدامات امنیتی کافی برای حساب X خود اعمال نکرده باشد.

با این حال، ZachXBT این ادعاها را به چالش کشید و مدعی شد که زندگی خبرساز بوترین او را به هدفی برای انواع مختلف هک تبدیل کرده است.

دیدگاه خود را درباره حساب ویتالیک بوترین در X هک شد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.