رئیس بانک روسیه: پول نقد از بین نمی‌رود

رئیس-بانک-روسیه-پول-نقد-از-بین-نمی‌رود
آنچه در این مقاله میخوانید

الویرا نابیولینا (Elvira Nabiullina)، رئیس بانک روسیه، در مورد آینده پول نقد در چارچوب برنامه آزمایشی روبل دیجیتال که در حال حاضر در کشور اجرا می‌شود، صحبت کرد. نابیولینا توضیح داد که پول فیزیکی در حال ناپدید شدن نیست و اجرای آینده روبل دیجیتال به منظور افزایش گزینه‌های پرداخت به کاربران انجام می‌شود.

الویرا نابیولینا، رئیس بانک روسیه: “مردم باید بتوانند نحوه پرداخت خود را انتخاب کنند”

الویرا نابیولینا، رئیس بانک روسیه، توضیح داد که این موسسه مالی هیچ قصدی برای حذف پول نقد در چارچوب برنامه آزمایشی که با روبل دیجیتال، ارز دیجیتال بانک مرکزی روسیه (CBDC) انجام می‌شود، ندارد. نابیولینا در یک کنفرانس مطبوعاتی در 15 سپتامبر پس از برگزاری جلسه‌ای با هیئت مدیره بانک، توضیح داد که موسسه بر روی ارائه گزینه‌های بیشتر به روس‌ها در هنگام پرداخت متمرکز است.

به گزارش تاس (Tass)، خبرگزاری دولتی روسیه، نابیولینا اظهار داشت:

“موضع اساسی ما این است که مردم باید بتوانند نحوه پرداخت خود را انتخاب کنند. ما در حال ارائه گزینه‌های بیشتری هستیم.”

او توضیح داد که پول نقد همچنان یکی از این ابزارها برای پرداخت خواهد بود و تاکید کرد که به این زودی‌ها از بین نمی‌رود، چون هنوز تقاضای قابل توجهی برای آن وجود دارد. در این مورد، او تشریح کرد:

“ما هنوز در حال توسعه پول نقد هستیم و حتی در حال ایجاد سری جدید اسکناس با طراحی جدید هستیم.”

روبل دیجیتال، ابزاری برای پرداخت

بانک روسیه تصریح کرد که روبل دیجیتال به عنوان جایگزینی برای حساب‌های بانکی یا سپرده‌ها پیشنهاد نمی‌شود. برای جلوگیری از این که کاربران روبل دیجیتال را به عنوان رقیبی برای پول نقد در نظر نگیرند، بانک محدودیت‌هایی را برای مقدار روبل دیجیتالی که کاربران می‌توانند در این حساب‌ها ذخیره کنند، تعیین کرده است. علاوه بر این، به وجوه ذخیره شده در حساب‌های روبل دیجیتال، هیچ سودی داده نمی‌شود.

این بانک انتظار دارد که از روبل دیجیتال برای انجام تسویه حساب‌های داخلی و فرامرزی استفاده شود. در ماه سپتامبر، آناتولی آکساکوف (Anatoly Aksakov)، رئیس کمیته دومای دولتی در بازارهای مالی، تخمین زد که روبل دیجیتال تا سال 2025 برای پرداخت‌های فرامرزی استفاده خواهد شد.

ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) روسیه یک سیستم پرداخت مبتنی بر QR را برای انجام پرداخت‌های داخلی پیاده‌سازی خواهد کرد. پرداخت‌های آفلاین نیز در دسترس خواهد بود و کاربران بخشی از وجوه خود را به یک کیف پول جداگانه منتقل می‌کنند. پیش‌بینی می‌شود که این مورد استفاده در دومین مرحله برنامه آزمایشی روبل دیجیتال محقق شود که تخمین زده می‌شود در سال 2024 اتفاق بیفتد.

نابیولینا قبلاً گفته بود که انتظار دارد پذیرش روبل دیجیتال در سال 2025 اتفاق بیفتد.

نظر شما در مورد پول نقد و رابطه آن با روبل دیجیتال در روسیه چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره رئیس بانک روسیه: پول نقد از بین نمی‌رود بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.