از سرگیری ثبت نام صرافی بایننس در بلژیک

از-سرگیری-ثبت-نام-صرافی-بایننس-در-بلژیک
آنچه در این مقاله میخوانید

صرافی رمز ارز بایننس (Binance) پس از وقفه ناشی از اقدامات نظارتی علیه خود، اکنون ثبت نام‌های جدید کاربران بلژیکی را از سر گرفته است. در ماه ژوئن، پلتفرم معاملاتی دستور توقف ارائه خدمات مبادله رمز ارز و خدمات حفاظتی در این کشور عضو اتحادیه اروپا را صادر کرد.

بایننس 3 ماه پس از توقف خدمات تحت فشار مقررات به بلژیک بازگشت

بایننس، بزرگترین صرافی ارز دیجیتال جهان از نظر حجم معاملات روزانه، فعالیت خود را در بلژیک، یکی از کشورهای اروپایی که در چند ماه گذشته با محدودیت‌های قانونی مواجه شده بود، از سر گرفت. امسال، این صرافی خود را تحت نظارت بیشتر مقامات دو سوی اقیانوس اطلس قرار داد.

بایننس روز دوشنبه در توییتی نوشت: “خبر عالی برای جامعه بلژیکی ما” و اعلام کرد ثبت نام‌ها را دوباره آغاز کرده است. بایننس در پست دیگری از طریق حساب بلژیکی خود در پلتفرم X، توییتر سابق، اعلام کرد که دسترسی به محصولات و خدمات را برای مشتریان بلژیکی که شرایط استفاده جدید آن را پذیرفته‌اند، مجددا فراهم کرده است.

صرافی-بایننس-در-بلژیک

این تحول مثبت پس از آن رخ می‌دهد که در اواخر ماه ژوئن، اداره خدمات مالی و بازار (FSMA) بلژیک اعلام کرد که به این صرافی پیشروی رمز ارزها دستور داده است که “ارائه تمام خدمات ارز مجازی در بلژیک را فوراً متوقف کند”.

این نهاد نظارتی بایننس را به “ارائه خدمات صرافی در بلژیک بین ارزهای مجازی و ارزهای قانونی و همچنین خدمات کیف پول حفاظتی از کشورهایی که عضو منطقه اقتصادی اروپا (EEA) نیستند”، متهم کرد.

اداره خدمات مالی و بازار همچنین به این غول رمزارز هشدار داد که عدم رعایت این محدودیت ممکن است به پیگرد قانونی آن بر اساس قانون بلژیک در مورد جلوگیری از پولشویی و تامین مالی تروریسم و همچنین قانون کیفری این کشور منجر شود.

این نهاد مالی همچنین اذعان کرد که تا زمانی که قانون جدید اتحادیه اروپا در زمینه بازارهای دارایی‌های رمز ارز (MiCA) در ژانویه 2025 لازم الاجرا شود، فعالیت‌های مربوط به رمز ارزها تا حد زیادی خارج از محدوده این قوانین قابل اجرا، رگوله نشده باقی می‌ماند.

در حالی که بایننس به دنبال راه حلی بود، در پایان ماه آگوست اعلام کرد که راهی برای ادامه ارائه خدمات به ساکنان بلژیک – از طریق نهاد لهستانی خود – پیدا کرده است. در آن زمان، صرافی اصرار داشت که بایننس لهستان می‌تواند به مشتریان بلژیک مطابق با الزامات قانونی محلی خدمات ارائه دهد، چون این صرافی یک ارائه‌دهنده خدمات دارایی‌های مجازی (VASP) ثبت شده در یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا است.

بایننس با افزایش فشار رگولاتور‌های مالی در سرتاسر جهان، از جمله شکایت‌هایی که توسط کمیسیون‌های اوراق بهادار و کالاهای ایالات متحده ارائه شده، مواجه شده است. در اروپا، این صرافی درخواست‌های خود برای گرفتن مجوز را پس گرفت یا ثبت نام خود را در چندین کشور از جمله هلند، آلمان، قبرس و بریتانیا لغو کرد.

آیا فکر می‌کنید بایننس می‌تواند به سایر بازارهای اروپایی بازگردد و طبق مقررات محلی خدمات خود را ارائه کند؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره از سرگیری ثبت نام صرافی بایننس در بلژیک بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.