گزارش روزانه قیمت فلزات پایه 12 اکتبر 2023

گزارش-روزانه-قیمت-فلزات-پایه-12-اکتبر-2023
آنچه در این مقاله میخوانید

با وجود افزایش بالاتر از حد انتظار نرخ تورم تولیدکننده، ارزش سهام ایالات متحده اندکی افزایش یافت. به نظر می‌رسید که فعالان بازار بیشتر بر روی رویکرد نه چندان سختگیرانه سخنرانان فدرال رزرو تمرکز کرده‌اند. در ماه سپتامبر، شاخص قیمت تولیدکننده (PPI)  0.5 درصد نسبت به ماه گذشته افزایش یافت، که در درجه اول به دلیل هزینه‌های بالاتر انرژی بود. این روند نشان می‌دهد که مسیر پایین آوردن تورم همچنان ناهموار باقی مانده است.

انتظار می‌رود داده‌های مربوط به شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) که فردا منتشر می‌شود، دوباره این موضوع را تأیید کند، که بر اساس آن، ما پیش‌بینی می‌کنیم که برآورد مربوط به کالاهای غیر خوراکی روند صعودی خود را حفظ کند.

شاخص دلار به سمت طولانی‌ترین روند کاهشی خود از ماه مارس تاکنون حرکت کرد و به سطح 105.70 رسید. در همین حال، بازدهی 10 ساله خزانه‌داری ایالات متحده 5 واحد کاهش یافت و به 4.60 درصد بازگشت.

با وجود تداوم روند نزولی در شاخص‌های رشد اقتصادی، ما عقیده داریم که فعالان بازار در مورد این که آیا فدرال رزرو دوباره در نشست ماه نوامبر/ دسامبر افزایش خواهد یافت یا خیر، نامطمئن باقی خواهد ماند. این مسئله می‌تواند به افزایش نوسانات برای دارایی‌های پرریسک نزدیک به روز تصمیم گیری تعبیر شود. با این حال، تا پایان سال شاهد موانع بالقوه‌ای هستیم که می‌تواند نیاز به افزایش مجدد نرخ‌ها را برطرف کند.

فلزات پایه

رویکرد ریسک‌پذیری به صورت فراگیر به حمایت از معاملات امروز فلزات پایه کمک کرد. بهای آلومینیوم به راحتی بالاتر از 2,220 دلار در هر تن باقی ماند و در زمان نگارش این گزارش، با قیمت 2,214 دلار در هر تن بسته شد.

به همین ترتیب، بهای مس به بالاتر از 8,000 دلار در هر تن افزایش یافت و به 8,024 دلار در هر تن رسید. قیمت سرب و روی نیز، به ترتیب، به 2,093.50 و 2,476.50 دلار در هر تن افزایش یافت.

در این هفته، ما شاهد علاقه بیشتری برای ذخیره‌سازی از چین هستیم، چون شرکت‌های پایین‌دستی قبل از تعطیلات یک هفته‌ای به اندازه کافی ذخیره‌سازی نکردند. به طور سنتی، قیمت‌های پایین‌تر باید در این مدت می‌تواند باعث شود که میزان تقاضای داخلی تا حدی افزایش یابد.

نفت و فلزات گرانبها

ارزش معاملات آتی نفت به روند نزولی خود ادامه داد در حالی که بهای طلا و نقره، به ترتیب، به 1,870 و 21.99 دلار در هر اونس جهش کردند.

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه قیمت فلزات پایه 12 اکتبر 2023 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.