افزایش بازدهی 10 ساله خزانه داری آمریکا به 5 درصد

افزایش بازدهی 10 ساله خزانه داری آمریکا به 5 درصد
آنچه در این مقاله میخوانید

بازدهی 10 ساله خزانه‌داری آمریکا برای اولین بار در 16 سال گذشته از 5 درصد عبور کرد و این به دلیل انتظارات فدرال رزرو برای حفظ نرخ‌های بهره بالا و فروش اوراق قرضه برای پوشش کسری‌ها بوده است.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو هفته گذشته پیشنهاد کرد که بانک‌های مرکزی تمایل دارند نرخ‌ها را در نشست نوامبر ثابت نگه دارند، اما در صورتی که لازم باشد، باز هم نرخ‌‌ها را افزایش خواهند داد.

در همین حال، از سرمایه‌گذاران اوراق قرضه خواسته شده است که مقادیر فزاینده‌ای از اسناد خزانه و اوراق قرضه خریداری کنند. کسری بودجه ایالات متحده تا حدی به دلیل افزایش هزینه‌های بهره افزایش یافته است. در عین حال، فدرال رزرو تمام اوراق خزانه داری موجود در ترازنامه خود را با سررسید آنها جایگزین نمی‌کند. معامله‌گران تخمین می‌زنند که بدهی معوق در سال 2024 با 1.5 تریلیون دلار به 2 تریلیون دلار افزایش می‌یابد.

تام تزیتزوریس، رئیس تحقیقات درآمد ثابت در Strategas Research Partners دوشنبه در تلویزیون بلومبرگ گفت: بازده در حال افزایش است زیرا ما بالاخره شاهد ورود عرضه هستیم. افزایش نرخ فدرال رزرو و کاهش ترازنامه در حال حاضر به بازار اوراق قرضه رسیده است.

خزانه‌داری ایالات متحده حجم فروش اوراق قرضه سه ماهه خود را برای اولین بار در 2 سال و نیم در ماه اوت افزایش داد.

افزایش بازدهی، غول‌های دنیای مالی را تحقیر کرده است، برخی از آنها پیش‌بینی کردند که سال 2023 سال اوراق قرضه خواهد بود. بازدهی 10 ساله در سال جاری با حدود 3.90 درصد آغاز شد و اکثر شرکت‌های وال استریت انتظار داشتند که با افزایش نرخ بهره فدرال رزرو که از مارس 2022 آغاز شد، کاهش یابد و تورم را پایین بیاورد.

دیدگاه خود را درباره افزایش بازدهی 10 ساله خزانه داری آمریکا به 5 درصد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.