رئیس بانک خلق چین قول داد تا سفته‌بازی رمز ارزها را مهار کند

رئیس-بانک-خلق-چین-قول-داد-تا-سفته‌بازی-رمز-ارزها-را-مهار-کند
آنچه در این مقاله میخوانید

رئیس جدید بانک مرکزی چین قول داده است تا سفته‌بازی‌های مرتبط با تراکنش‌های رمز ارزها در این کشور را متوقف کند. پان گونگ شنگ (Pan Gongsheng) در گزارشی که جزئیات مربوط به اقدامات لازم برای حفظ ثبات بازار مالی چین و جلوگیری از خطرات را تشریح می‌کرد، این قول را داد.

بانک خلق چین برای مقابله با سفته‌بازی رمز ارزها و پولشویی آماده می‌شود

پان گونگ‌شنگ، رئیس این بانک، در «گزارش کار مالی شورای دولتی» که در نشست شنبه کمیته دائمی چهاردهمین کنگره ملی خلق ارائه شد، گفت که بانک خلق چین (PBOC) باید به اصل پیشرفت و در عین حال حفظ ثبات پایبند باشد.

این گزارش پاسخ مقام پولی به تغییرات در وضعیت اقتصادی را ارائه می‌کند و قصد آن را برای تقویت اعتماد به سیستم مالی کشور، جلوگیری از خطرات، گسترش تقاضای داخلی و ارتقای تداوم بهبود اقتصادی نشان می‌دهد.

این گزارش که توسط رسانه‌های چینی نقل شده است، چندین حوزه کلیدی را مشخص می‌کند که بانک خلق چین قصد دارد روی آنها تمرکز کند. این حوزه‌ها شامل اجرای سیاست پولی محتاطانه، تقویت و بهبود نظارت مالی، تعمیق اصلاحات مالی و حفظ عملکرد باثبات بازارهای مالی است.

به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای جلوگیری از ریسک‌های مالی پنهان و حل و فصل آنها، بانک مرکزی چین متعهد شده است که فعالیت‌های مالی غیرقانونی و جمع‌آوری سرمایه غیرقانونی را «به شدت سرکوب کند» و همچنین «قاطعانه از سفته‌بازی پیرامون معاملات ارز مجازی داخلی جلوگیری نماید».

علاوه بر این، بر اساس گزارش ارائه شده از سوی این رئیس تازه منصوب شده، این رگولاتور به تحقیق و بررسی در مورد پرونده‌های پولشویی ادامه خواهد داد. پان گونگ‌شنگ در ماه جولای سال جاری این سمت را در راس بانک خلق چین (PBOC) بر عهده گرفت.

این مقام اجرایی همچنین تاکید کرد که این بانک باید رفتار و انتظارات بازار مالی را با اقدامات به موقع و متناسب با شرایط بازار هدایت و تثبیت کند. او تاکید کرد که بانک خلق چین باید برای جلوگیری از گسترش ریسک در بازارهای سهام، اوراق قرضه و ارز چین تلاش کند.

چین در سال 2021 فعالیت‌های مرتبط با رمز ارزها، به ویژه استخراج، را که کانون اصلی آن بود، محدود نمود. به موازات آن، دولت پکن با اجرای برنامه‌های آزمایشی که در حال حاضر ۲۶ شهر را پوشش می‌دهد، استفاده از یوان دیجیتال، ارز دیجیتال بانک مرکزی صادر شده توسط بانک خلق چین، را ترویج می‌کند.

فکر می‌کنید بانک مرکزی چین در حال حاضر چه اقداماتی را در برابر فعالیت‌های مربوط به رمز ارزها انجام خواهد داد؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره رئیس بانک خلق چین قول داد تا سفته‌بازی رمز ارزها را مهار کند بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.