تحریم تبعه روس از سوی آمریکا به اتهام استفاده از ارز مجازی برای پولشویی

تحریم-تبعه-روس-از-سوی-آمریکا-به-اتهام-استفاده-از-ارز-مجازی-برای-پولشویی
آنچه در این مقاله میخوانید

به گفته دفتر کنترل دارایی‌های خارجی ایالات متحده (OFAC)، اکاترینا ژدانووا (Ekaterina Zhdanova)، تبعه روس، به دلیل استفاده از ارز مجازی برای پولشویی برای نخبگان تعیین شده روسیه، به عنوان مجازات تحریم شده است. OFAC اعلام کرد که دارایی‌ها و منافع ژدانووا در ایالات متحده اکنون یا مسدود شده است یا باید گزارش شود.

نخبگان روسیه به دنبال فرار از تحریم‌های ایالات متحده هستند

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری ایالات متحده در 3 نوامبر اعلام کرد که یک تبعه روس را که متهم به استفاده از ارز مجازی برای پولشویی برای نخبگان روسی است را تحریم کرده است. به گفته دفتر کنترل دارایی‌های خارجی ایالات متحده، این اقدام در راستای هدف گروه هفت کشور (G7) برای تعقیب تحریم‌کنندگانی است که به اُلیگارش‌های تحریم شده روسیه کمک می‌کنند.

بر اساس این بیانیه، اکاترینا ژدانووا، تبعه روسیه، متهم است که به یک مشتری ناشناس کمک کرده است تا منبع 2.3 میلیون دلاری را که به اروپای غربی منتقل شده بود، پنهان کند. دفتر کنترل دارایی‌های خارجی افزود که ژدانووا با انجام چنین اقدامی به فرد تحریم شده روسیه کمک کرد تا از تحریم‌ها فرار کند.

برایان ای. نلسون (Brian E. Nelson)، معاون وزیر خزانه‌داری در امور تروریسم و اطلاعات مالی، در مورد اضافه شدن ژدانووا به فهرست اتباع تحریم‌شده روسیه، گفت:

“ما همچنان بر محافظت از سیستم مالی ایالات متحده و بین‌المللی در برابر کسانی که به دنبال بهره‌برداری از این فناوری هستند، از جمله سایر خطرات مالی غیرقانونی در اکوسیستم دارایی‌های مجازی، متمرکز هستیم.”

در نتیجه تحریم او، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی ایالات متحده گفت که دارایی‌ها و منافع ژدانووا در ایالات متحده یا مسدود شده است یا باید گزارش شود. به گفته دفتر کنترل دارایی‌های خارجی، فعالیت‌های ژدانووا اثربخشی تحریم‌های چندجانبه ایالات متحده و بین‌المللی را تضعیف می‌کند که هدف آن تحمیل هزینه‌ها به روسیه به خاطر راه‌اندازی جنگ بی‌دلیل آن است.”

نظر شما در مورد اِعمال تحریم علیه روسیه و اتباع این کشور چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره تحریم تبعه روس از سوی آمریکا به اتهام استفاده از ارز مجازی برای پولشویی بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.