با وجود افزایش قیمت مرتبط با جنگ اسرائیل و غزه، تقاضا برای طلا از هند تا هنگ کنگ افزایش یافت

تقاضا-برای-طلا-از-هند-تا-هنگ-کنگ-افزایش-یافت
آنچه در این مقاله میخوانید

با وجود افزایش قیمت‌ها به دلیل وقوع جنگ اسرائیل و غزه، اشتهای افسانه‌ای آسیا برای طلا در آستانه برگزاری جشنواره و فصل عروسی دست نخورده باقی مانده است.

پس از درگیری در خاورمیانه، قیمت طلا که مدت‌ها به عنوان دارایی مهمی برای حفظ ارزش سرمایه محسوب می‌شد، در 27 اکتبر به بالاترین سطح خود در پنج ماه اخیر افزایش یافت و به بالای 2,000 دلار در هر اونس رسید، که نزدیک به بالاترین رکورد در کل تاریخ بود. قیمت‌ها از آن زمان به 1,950 دلار کاهش یافته است که نشان می‌دهد روند صعودی این دارایی امن تضعیف شده است.

باچراج بامالوا (Bachhraj Bamalwa)، مالک Nemichand Bamalwa and Sons، یک خرده فروش بزرگ طلا و الماس مستقر در کلکته، گفت:

“از آن جا که قیمت‌ها کمی کاهش یافته است، تمایل خرید افزایش یافته است. مردم مطمئن نیستند که چه زمانی ممکن است قیمت‌ها دوباره به دلیل جنگ افزایش یابد.”

او افزود: “بسیاری از مردم بین ماه‌های نوامبر و ژانویه مراسم عروسی برگزار می‌کنند. برای آنها خرید طلا اجباری است.” طلا به عنوان پس‌اندازی برای تمام عمر و همچنین به عنوان نشانه‌ای از خوشبختی به عروس‌ها داده می‌شود.

جشنواره هندی دیوالی (Diwali) که در آخر این هفته برگزار می‌شود، نیز باعث افزایش خریدها می‌شود، چون این جشنواره را فرخنده می‌دانند. بامالوا گفت که با این حال، قیمت‌های بالا باعث می‌شود بسیاری از مصرف‌کنندگان به مقادیر کمتر بسنده کنند.

به گفته تاجران، جواهرسازان بزرگ قبلاً در آستانه جشنواره طلای مورد نیاز خود را انبار کرده‌اند و منتظر هستند تا ببینند که آیا جنگ اسرائیل و غزه در خاورمیانه تشدید می‌شود یا خیر.

گانش آگاروال (Ganesh Agarwal)، مدیر Shiv Sahai and Sons، یکی از بزرگترین فروشندگان شمش در هند، گفت:

“اگر اوضاع تثبیت شود، ممکن است در چند هفته آینده، قیمت طلا حدود 100 دلار در هر اونس کاهش یابد. اما از ماه ژانویه تا فوریه، ما فکر می‌کنیم قیمت‌ها می‌تواند تا 2,200 دلار در هر اونس افزایش یابد.”

او گفت: “همچنان که انتظار می‌رود کشورهای غربی سال آینده پس از یک چرخه صعود برای جلوگیری از فرود سخت اقتصادی در بحبوحه بدتر شدن چشم‌انداز جهانی به دلیل جنگ‌های روسیه، اوکراین و اسرائیل و غزه، پول نقد بیشتری حاصل کنند و نرخ‌های بانکی را کاهش دهند، بهای طلا می‌تواند به میزان بیشتری افزایش یابد.”

یکی از مدیران ارشد صنعت هند گفت که احساسات خرید در هند در طول برگزاری جشنواره و فصل عروسی دست نخورده است؛ در این دوره، بیشترین خرید طلا صورت می‌گیرد.

هند و چین بزرگترین مصرف کنندگان طلا در جهان هستند – جایگاه اول بین آنها مرتباً دست به دست می‌شود. در مجموع، آنها بیش از نیمی از سهم بازار جهانی را به خود اختصاص داده‌اند.

سوماسوندارام (P.R. Somasundaram)، مدیر عامل منطقه‌ای شورای جهانی طلا مستقر در بمبئی، گفت:

“ممکن است میزان تقاضا سرسام‌آور نباشد، اما افزایشی وجود خواهد داشت. اگر قیمت‌ها کاهش یابد، مردم برای فصل عروسی خرید می‌کنند. تقاضای نهفته بسیار قوی است.”

بیشتر تقاضا برای طلا در هند به بخش ساخت جواهرات، و نه صرفاً برای سرمایه‌گذاری، مربوط می‌شود. او گفت: “با این حال، تعداد فزاینده‌ای از سرمایه‌گذاران بخشی از سبد سرمایه خود را به طلا اختصاص داده‌اند.”

نظر شما در مورد افزایش تقاضا برای طلا در هند و چین با وجود افزایش قیمت‌ها چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره با وجود افزایش قیمت مرتبط با جنگ اسرائیل و غزه، تقاضا برای طلا از هند تا هنگ کنگ افزایش یافت بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.