گزارش روزانه بازار فارکس، 15 نوامبر 2023

گزارش-روزانه-بازار-فارکس-15-نوامبر-2023
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در گزارش امروز بازار فارکس می‌خوانید:

  • شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) آمریکا دیروز کمتر از حد انتظار بود.
  • داده‌های مربوط به شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) انگلیس امروز صبح منتشر شد و شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) کل کالاها به 4.6 درصد نسبت به سال گذشته رسید.
  • پس از انتشار داده‌های ضعیف مربوط به شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) در آمریکا در روز گذشته، ارزش سهام آسیایی یک شبه افزایش یافت.

اخبار بازار

  • با کاهش بیشتر در نرخ تورم مسکن، شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) ایالات متحده کمتر از حد انتظار به ثبت رسید. شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) کل کالاها به میزان ۰.۰۴ درصد نسبت به ماه گذشته افزایش یافت و نرخ سالانه آن به ۳.۲ درصد کاهش یافت، که کمتر از حد انتظار ۳.۳ درصدی بود. ارزیابی‌های تورم مربوط به خدمات، به غیر از انرژی و مسکن، از ماه سپتامبر کاهش یافت، اگرچه تیم تحقیقات بارکلیز فکر می‌کند که این برآوردها با کاهش تورم در اقامت‌های دور از خانه اغراق‌آمیز شده است (تحقیقات بارکلیز، بلومبرگ).
  • تیم تحقیقات بارکلیز همچنان بر حفظ دیدگاه خود مبنی بر این که کمیته فدرال بازار باز (FOMC) نرخ بهره را در ماه دسامبر حفظ می‌کند و در اوایل سال آینده، یک افزایش 25 واحدی خواهد داشت، ادامه می‌دهد (تحقیقات بارکلیز).
  • پس از آن که داده‌های مربوط به تورم نه چندان بالا باعث شد تا بازدهی خزانه‌داری پایین بیاید، دلار آمریکا (USD) بیشترین کاهش ارزش را در یک سال گذشته تجربه کرد و شاخص دلار آمریکا (DXY) بلومبرگ تا 1.3 درصد کاهش یافت (بلومبرگ).
  • داده‌های مربوط به شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) انگلیس امروز صبح منتشر شد که کمی پایین‌تر از آن چیزی بود که انتظار می‌رفت؛ شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) کل کالاها به 4.6 درصد نسبت به سال گذشته رسید که کمتر از حد انتظار 4.7 درصدی تیم تحقیقات بارکلیز و فعالان بازار بود. برای اولین بار در 2 سال گذشته، شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) به پایین‌تر از 5 درصد سقوط کرد که این مسئله حاکی از این است که بانک انگلیس (BoE) مطابق با پیش‌بینی تیم تحقیقات بارکلیز، نرخ‌های خود را افزایش نمی‌دهد (بلومبرگ، تحقیقات بارکلیز).
  • با سقوط 0.16 درصدی ارزش جفت ارز پوند/ دلار آمریکا (GBP/USD)، فعالان بازار به صورت چشمگیری به داده‌های ضعیف‌تر مربوط به شاخص قیمت مصرف‌کننده انگلیس واکنش نشان ندادند (بلومبرگ).
  • همچنان که فعالان بازار در حال حاضر در حال قیمت‌گذاری بر اساس احتمال تقریباً صفر درصدی افزایش نرخ‌ها از سوی فدرال رزرو هستند، به دنبال انتشار داده‌های ضعیف‌تر مربوط به شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) ایالات متحده، ارزش سهام آسیا و قراردادهای آتی شاخص S&P 500 یک‌شبه افزایش یافت. شاخص قیمت دستمزد استرالیا تا 4 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت که فراتر از انتظارات فعالان بازار و بسیار بالاتر از برآورد 3.6 درصدی در ماه گذشته بود و می‌تواند باعث افزایش شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) استرالیا شود (بلومبرگ).

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه بازار فارکس، 15 نوامبر 2023 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.