هنگ کنگ اکنون بزرگترین شریک تجاری طلای روسیه است

هنگ-کنگ-اکنون-بزرگترین-شریک-تجاری-طلای-روسیه-است
آنچه در این مقاله میخوانید

از ماه ژانویه، محموله‌های طلا از روسیه افزایش مستمری داشته است به گونه‌ای که در ماه آگوست به 14 تن رسید. محدوده معاملاتی دلار هنگ کنگ بین 7.75 تا 7.85 در برابر دلار آمریکا تعیین شده است. افزایش تجارت جهانی طلا در هنگ کنگ بر بازار نیز تأثیر خواهد گذاشت. در درجه اول، می‌تواند تقاضا برای طلا را افزایش دهد که ممکن است باعث افزایش قیمت‌ها نیز شود.

دبی دیگر مرکز اصلی تجارت طلا روسیه در جهان نیست

بر اساس گزارش‌های بلومبرگ (Bloomberg)، به لطف افزایش فعالیت‌های هنگ کنگ، دبی دیگر مرکز اصلی تجارت طلا روسیه در جهان محسوب نمی‌شود.

داده‌های حاصل از Refinitiv Liva نشان می‌دهد که هنگ کنگ در هشت ماه اول سال ۲۰۲۳، معادل ۳۴۸ میلیارد شیلینگ (۲.۳ میلیارد دلار) طلا از روسیه وارد کرده است.

این مقدار ۵۹ میلیارد شیلینگ بیشتر از ۲۸۹ میلیارد شیلینگ (۱.۹ میلیارد دلار) طلا است که در همین دوره در سال گذشته از روسیه وارد شده بود.

از ماه ژانویه، افزایش مداوم در حمل‌ونقل طلا از روسیه مشاهده شده است، که در ماه آگوست به بالاترین میزان ۱۴ تن رسید.

در مجموع، هنگ کنگ ۶۸ تن طلا از روسیه برای هشت ماه مورد بررسی وارد کرده است. این مقدار چهار برابر بیشتر از کل میزان طلای وارد شده در سال ۲۰۲۲ است.

بلومبرگ گزارش می‌دهد که این روند ناشی از تحریم‌های آمریکا علیه بزرگترین معدن‌داران طلای روسیه و همچنین مقابله با فعالیت‌های غیرقانونی در بازار سکه امارات متحده عربی است.

اما افزایش فعالیت‌های هنگ کنگ به عنوان مرکز تجارت طلای روسیه همچنین تحت تأثیر این واقعیت بوده است که دلار هنگ کنگ به دلار آمریکا متصل است، که آن را برای فروشندگان طلای روسیه جذاب‌تر از درهم امارات متحده عربی می‌کند.

محدوده تجاری ارزش دلار هنگ کنگ بین ۷.۷۵ و ۷.۸۵ در برابر دلار آمریکا تنظیم شده است.

دوم این که، هنگ کنگ دارای یک سیستم مالی قوی و یک بازار طلای پیشرفته است. سوم این که، هنگ کنگ سابقه‌ای طولانی در تجارت با روسیه دارد.

افزایش تجارت طلای روسیه از طریق هنگ کنگ احتمالاً پیامدهایی برای روسیه خواهد داشت.

اول این که، ممکن است به حمایت از اقتصاد روسیه که تحت فشار تحریم‌های غربی قرار دارد، کمک کند.

علاوه بر این، این مسئله می‌تواند اجرای تحریم‌ها علیه روسیه توسط کشورهای غربی را دشوارتر کند. با این حال، ممکن است نگرانی‌هایی در مورد پولشویی و سایر فعالیت‌های غیرقانونی ایجاد شود.

تبدیل شدن هنگ کنگ به مرکز تجارت طلای روسیه برای بازار طلا جهانی چه معنایی دارد؟

افزایش واردات طلای روسیه به هنگ کنگ در تجارت طلا جهانی نیز بر بازار تأثیر خواهد گذاشت. اول این که، می‌تواند تقاضا برای طلا را افزایش دهد که ممکن است باعث افزایش قیمت‌ها نیز بشود.

دوم این که، می‌تواند بازار طلا را ناپایدارتر کند، چون ممکن است نسبت به رویدادهای ژئوپلیتیکی آسیب‌پذیرتر باشد.

علاوه بر این، ممکن است نگرانی‌ها در مورد شفافیت بازار طلا را افزایش دهد، چون ردیابی مبدأ طلا ممکن است دشوارتر شود.

با پیدا شدن مقصد جدیدی برای فروش بالای طلای روسیه، سیستم مالی جهانی نیز تغییر را احساس خواهد کرد و نظارت دقیق بر این چشم‌انداز در ماه‌های آینده برای ارزیابی کامل تأثیر آن حیاتی خواهد بود.

نظر شما در مورد تبدیل شدن هنگ کنگ به مرکز تجارت طلای روسیه چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره هنگ کنگ اکنون بزرگترین شریک تجاری طلای روسیه است بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.