با افزایش بازدهی آمریکا، بهای طلا از بالاترین سطح در دو ماه گذشته خود عقب‌نشینی کرد

بهای-طلا-از-بالاترین-سطح-در-دو-ماه-گذشته-خود-عقب‌نشینی-کرد
آنچه در این مقاله میخوانید

قیمت‌های طلا در معاملات اروپایی روز دوشنبه از بالاترین سطح دو هفته‌ای خود به دلیل گرفتن سود فاصله گرفت، در حالی که بازده ۱۰ ساله اوراق خزانه‌داری آمریکا افزایش یافت.

حالا سرمایه‌گذاران منتظر انتشار داده‌های قوی در مورد آینده نرخ‌های بهره آمریکا و صورت‌جلسات آخرین جلسه فدرال رزرو هستند.

قیمت‌های امروز طلا

قیمت‌ طلا پس از این که روز جمعه بدون تغییر از بالاترین سطح دو هفته‌ای خود در ۱,۹۹۳ دلار فاصله گرفت، ۰.۴ درصد کاهش یافت و به ۱,۹۷۳ دلار در هر اونس رسید.

قیمت‌های طلا هفته گذشته ۲.۲ درصد افزایش یافت، که اولین سود در سه هفته پس از انتشار یک سری داده‌های ضعیف آمریکا محسوب می‌شود.

انتشار چنین داده‌هایی احتمال یک افزایش دیگر نرخ بهره آمریکا در ماه دسامبر را کاهش داد.

سرمایه‌گذاران اکنون بیشتر انتظار دارند که فدرال رزرو چرخه فعلی انقباض سیاست‌ها را پایان دهد، چون فعالان بازارها روی زمان‌بندی احتمالی بعدی کاهش نرخ بهره تمرکز می‌کنند.

بازده آمریکا

بازده ۱۰ ساله اوراق خزانه‌داری آمریکا روز دوشنبه ۰.۷۵ درصد افزایش یافت و از پایین‌ترین سطح خود در دو ماه گذشته، یعنی ۴.۳۸۱ درصد فاصله گرفت، که این روند دارایی‌های بدون بازده را تحت فشار قرار داد.

سرمایه‌گذاران همچنین منتظر انتشار داده‌های مهم در مورد آینده نرخ‌های بهره آمریکا هستند، به ویژه صورت‌جلسات فدرال رزرو، که برای انتشار در روز آتی برنامه‌ریزی شده است.

این صورت‌جلسات افکار داخلی مقامات فدرال رزرو و مسیر احتمالی پیش رو برای سیاست‌های پولی را روشن خواهد کرد.

اوراق بهادار موسسه استاندارد و پورز (SPDR)

موجودی طلا در صندوق طلای SPDR روز جمعه ۱۲.۹۸ تن افزایش یافت، که بیشترین افزایش از این نوع از ماه مارس ۲۰۲۲ محسوب می‌شود.

مجموع موجودی‌ها اکنون به ۸۸۳.۴۳ تن رسیده است، که به عنوان بالاترین سطح از ۱۱ سپتامبر. در نظر گرفته می‌شود.

نظر شما در مورد روند فعلی قیمت طلا در بازارهای جهانی چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره با افزایش بازدهی آمریکا، بهای طلا از بالاترین سطح در دو ماه گذشته خود عقب‌نشینی کرد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.