پس از دو بار شکایت SEC از صرافی رمزارز در طی 10 ماه، نماینده کنگره خواستار حذف گنسلر شد

نماینده-کنگره-خواستار-حذف-گنسلر-شد
آنچه در این مقاله میخوانید

یک قانونگذار آمریکایی از کنگره خواسته است که لایحه‌ای را تصویب کند که به موجب آن گری گنسلر (Gary Gensler)، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC)، اخراج شود. این درخواست پس از آن مطرح شد که ناظر اوراق بهادار، برای دومین بار در این سال، علیه صرافی رمزارز کراکن (Kraken) پس از آن شکایت کرد که این صرافی ۳۰ میلیون دلار برای حل و فصل شکایت اولیه پرداخت کرد.

قانونگذار خواستار اخراج گری گنسلر شد

وارن دیویدسون (Warren Davidson)، نماینده ایالت اوهایو، از کنگره خواسته است که لایحه‌ای را تصویب کند که به موجب آن گری گنسلر به عنوان رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) اخراج شود، پیش از آن، این ناظر اوراق بهادار دو بار در طی ۱۰ ماه گذشته علیه صرافی رمزارز کراکن شکایت کرده بود. وارن دیویدسون روز سه‌شنبه در پلتفرم رسانه اجتماعی X نوشت:

“اکنون زمان خوبی برای تصویب لایحه ثبات کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا من و اخراج گری گنسلر است.”

روز دوشنبه، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا برای دومین بار در این سال علیه کراکن به دلیل اداره کردن یک پلتفرم معاملاتی رمزارز «به عنوان یک بورس اوراق بهادار، کارگزار، فروشنده و نهاد تسویه حساب ثبت نشده» شکایت کرد. اتهام اولیه در ماه فوریه مربوط به برنامه استیکینگ صرافی رمزارز مطرح شد که منجر به توافق با کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا و پرداخت ۳۰ میلیون دلار توسط کراکن شد.

جسی پاول (Jesse Powell)، از ‌بنیان‌گذاران و مدیرعامل سابق کراکن، روز دوشنبه در پلتفرم رسانه اجتماعی X نوشت: “مهم‌ترین مانع رشد آمریکا با یک حمله دیگر به آمریکا بازگشته است… فکر می‌کردم تمام نگرانی‌های آن‌ها را با گرفتن ۳۰ میلیون دلار در ماه فوریه حل کرده‌ایم. حالا آن‌ها دوباره برای دومین بار بازگشته‌اند؟” او تأکید کرد:

“پیام روشن است: ۳۰ میلیون دلار حدوداً ۱۰ ماه زمان می‌خرد تا کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا دوباره برای اخاذی شما برگردد. وکلا می‌توانند با ۳۰ میلیون دلار کارهای زیادی انجام دهند، اما کمیسیون بورس و اوراق بهادار می‌داند که یک مبارزه واقعی احتمالاً بیش از ۱۰۰ میلیون دلار هزینه خواهد داشت، و زمان ارزشمندی را نیز صرف می‌کند. اگر توانایی مالی ندارید، شرکت رمزارزی خود را از منطقه جنگی آمریکا خارج کنید.”

در نظراتی درباره اظهارات جروم پاول (Jerome Powell)، جان دیتون (John Deaton)، وکیل، در پلتفرم  X اظهار داشته است: “گری گنسلر یک رگولاتور حقیر و بی شرف است. او می‌دانست که کراکن فکر می‌کرد با پرداخت ۳۰ میلیون دلار صلح خریداری کرده است.” او توضیح داد که در یک پرونده دادگاهی، “۳۰ میلیون دلار فقط تا حدی به شما کمک می‌کند، شاید فقط یک سوم راه – اگر خوش‌شانس باشید. از ریپل (Ripple) و برد گارلینگهاوس (Brad Garlinghouse) بپرسید که تاکنون بیش از ۱۵۰ میلیون دلار هزینه کرده‌اند و هنوز هم میلیون‌ها دلار هزینه حقوقی می‌پردازند.”

دیویدسون لایحه ثبات کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا را در ماه ژوئن ارائه کرد تا گری گنسلر، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، را برای حفاظت از بازارهای سرمایه آمریکا در مقابل «یک رئیس ستمگر»، برکنار کند. او توضیح داد که این لایحه “نقش رئیس را حذف می‌کند” و اظهار داشت: “این لایحه کمیسرهای فعلی را حفظ می‌کند اما یک کمیسر ششم اضافه می‌کند تا بیش از سه نفر از هر یک از احزاب سیاسی نباشند.”

به نظر شما آیا گری گنسلر، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC)، باید برکنار شود؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره پس از دو بار شکایت SEC از صرافی رمزارز در طی 10 ماه، نماینده کنگره خواستار حذف گنسلر شد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.