گزارش روزانه بازار فارکس، 30 نوامبر 2023

گزارش-روزانه-بازار-فارکس-30-نوامبر-2023
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در گزارش امروز بازار فارکس می‌خوانید:

  • تولید ناخالص داخلی (GDP) سه ماهه سوم ایالات متحده رشدی قوی را نشان می‌دهد. تیم تحقیقات بارکلیز انتظار دارد که تورم هزینه مصرف شخصی (PCE) کالاهای غیر خوراکی در ماه اکتبر کاهش یابد.
  • شاخص‌های مدیران خرید (PMI) مربوط به ماه نوامبر چین نشان‌دهنده کاهش سریع‌تر مومنتوم رشد است.
  • تیم تحقیقات بارکلیز شاخص هماهنگ قیمت مصرف کننده (HICP) بازار نوظهور ماه نوامبر را در 2.74 درصد نسبت به سال گذشته و این شاخص برای کالاهای غیر خوراکی را 3.94 درصد مطابق با اتفاق نظر دنبال می‌کند.

اخبار بازار

  • برآورد دوم برای تولید ناخالص داخلی( GDP) سه ماهه سوم آمریکا رشد را ۰.۳ درصد افزایش داده، و به ۵.۲ درصد نسبت به سه ماهه گذشته رسانده، در حالی که بازنگری‌های صعودی در شماری از دسته‌بندی‌ها بیش از افزایش در هزینه‌های خانوار بوده‌اند. با وجودی که مؤلفه‌های نوسانی در مورد این شاخص برای کل کالاها بزرگنمایی کرده‌اند، داده‌های جدید بر استحکام هزینه‌های نهایی خصوصی تأکید دارند. امروز، ما به دنبال داده‌های مربوط به درآمد شخصی و هزینه‌ها همراه با تورم مربوط به هزینه مصرف شخصی ( PCE) هستیم، که در ساعت ۱۳.۳۰ (GMT)به وقت گرینویچ منتشر می‌شود. تیم تحقیقات بارکلیز پیش‌بینی می‌کند که هزینه‌های مصرف شخصی (PCE) برای کل کالاها و کالاهای غیر خوراکی، به ترتیب، به ۳.۰ درصد و ۳.۵ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یابد.
  • ارزش جفت ارز پوند/ دلار آمریکا (GBP/USD) دیروز یک سفر رفت و برگشت داشت و به بالاترین سطح در حدود 1.2730 و پایین ترین سطح در حدود 1.2670 رسید و سپس در حوالی جایی که در 1.2700 باز شد، نوسان کرد (تحقیقات بارکلیز، بلومبرگ).
  • شاخص مدیران خرید (PMI) ترکیبی چین در ماه نوامبر برای دومین ماه متوالی کاهش یافت، در حالی که با فعالیت‌های تولیدی که بیشتر کاهش یافتند، شاخص مدیران خرید (PMI) بخش خدمات برای اولین بار در این سال دچار تنّزل شد. در جزئیات، شاخص مدیران خرید (PMI) تولیدی NBS از ۴۹.۵ در ماه اکتبر به ۴۹.۴ کاهش یافت، که کمتر از انتظارات بازار برای بهبود به ۴۹.۸ بود، در حالی که تقریباً مطابق با برآورد ما در ۴۹.۳ بود. در همین حال، شاخص مدیران خرید (PMI) غیر تولیدی NBS با ۰.۴ واحد کاهش به ۵۰.۲ رسید، در حالی که فعالیت‌های خدماتی برای اولین بار از دسامبر ۲۰۲۲، به زیر ۵۰ اُفت کرد.
  • با افزایش ارزش جفت ارز دلار آمریکا/ رنمینبی یوان چین (USD/CNH) از 7.1275 به 7.1425، ارزش رنمینبی یوآن چین (CNH) دیروز در برابر دلار کاهش یافت، که به طور جالب و محتمل به دلیل بازگشت شاخص دلار به 7.1375 بوده است (تحقیقات بارکلیز، بلومبرگ).
  • تورم منطقه یورو برای ماه نوامبر امروز در ساعت ۱۰.۰۰ به وقت گرینویچ (GMT) منتشر می‌شود. تیم تحقیقات بارکلیز شاخص هماهنگ قیمت مصرف کننده (HICP) منطقه یورو را در ۲.۷۰ درصد نسبت به سال گذشته و این شاخص برای کالاهای یغر خوراکی را در ۳.۹۴ درصد نسبت به سال گذشته بالاتر از پیش‌بینی‌های قبلی خود و مطابق با اتفاق نظر بلومبرگ، بر اساس داده‌های ملی در آلمان و اسپانیا، پیگیری می‌کند. شاخص هماهنگ قیمت مصرف کننده (HICP) آلمان به ۲.۳ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت که کمتر از اتفاق نظر ۲.۵ درصد نسبت به سال گذشته بود. شاخص هماهنگ قیمت مصرف کننده (HICP) اسپانیا به ۳.۲ درصد نسبت به سال گذشته رسید، که نسبت به پیش‌بینی‌های ۳.۷ درصد نسبت به سال گذشته اتفاق نظر بلومبرگ غافلگیرکننده بود.
  • ارزش جفت ارز یورو/ دلار آمریکا (EURUSD) دیروز از 1.1000 به 1.0975 سقوط کرد و امروز صبح همچنان که در اطراف سطح 1.0960 معامله می‌شود، همچنان به روند نزولی خود ادامه می‌دهد (تحقیقات بارکلیز، بلومبرگ).

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه بازار فارکس، 30 نوامبر 2023 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.