عربستان قصد دارد یک میلیون اونس طلا را تا سال 2030 خریداری کند

عربستان-قصد-دارد-یک-میلیون-اونس-طلا-را-تا-سال-2030-خریداری-کند
آنچه در این مقاله میخوانید

عربستان سعودی انتظار دارد که تولید طلای خود را تا سال ۲۰۳۰ به بیش از دو برابر افزایش داده و به حدود یک میلیون اونس برساند، چون پس از اجرای قانون جدید درمورد سرمایه‌گذاری معدنی، فعالیت‌های اکتشاف مواد معدنی خود را افزایش داده است. این موضوع توسط بندر الخریف (Bandar Al-Khorayef)، وزیر صنعت و منابع معدنی پادشاهی، در روز جمعه اعلام شده است.

الخریف گفت که بزرگ‌ترین صادرکننده نفت جهان برنامه بررسی جغرافیایی به ارزش تقریباً ۱.۷ میلیارد ریال سعودی (۴۵۳ میلیون دلار) برای اکتشاف مواد معدنی اجرا کرده است و افزود که هزینه‌ها در سال ۲۰۲۳ به تنهایی به ۳۷۰ میلیون ریال سعودی (۱۰۰ میلیون دلار) رسیده است.

در نظراتی که در یک سمینار صنعتی در ریاض منتشر شده و توسط روزنامه‌های سعودی مانند المدینه (Al Madina) انتشار یافته، وزیر گفت که تلاش‌های معدنی پادشاهی نتیجه داده و درآمدهای بخش معدن به میزان ۳۵ درصد افزایش یافته و به حدود ۱.۸ میلیارد ریال سعودی (۴۸۰ میلیون دلار) در سال ۲۰۲۳ رسیده است.

او افزود:

” به طور کلی، رشد قابل توجهی در بخش معدن پیش‌بینی شد… در مورد طلا که یکی از مهمترین فلزات در پادشاهی است، پیش‌بینی می‌شود که میزان تولید در سال جاری به ۳۷۰,۰۰۰ تا ۵۰۰,۰۰۰ اونس برسد و هدف ما افزایش این سطح به یک میلیون اونس در سال ۲۰۳۰ است.”

دیدگاه خود را درباره عربستان قصد دارد یک میلیون اونس طلا را تا سال 2030 خریداری کند بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.