قطر موافقت کرد به مدت 15 سال LNG آلمان را تامین کند

قطر-موافقت-کرد-به-مدت-15-سال-LNG-آلمان-را-تامین-کند
آنچه در این مقاله میخوانید

قطر با آلمان برای تامین LNG (گاز طبیعی مایع) تحت یک قرارداد بلندمدت به توافق رسیده است که این اقدام برای کمک به این کشور اروپایی برای جبران کمبود جریانات خط لوله از روسیه صورت گرفته است.

شرکت دولتی انرژی قطر (Qatar Energy Company) و کونوکوفیلیپس (ConocoPhillips) توافق‌نامه‌هایی امضا کرده‌اند که بر اساس آن تا دو میلیون تن گاز طبیعی مایع سالانه از این کشور واقع در خلیج‌فارس به آلمان ارسال می‌شود؛ این برنامه از سال 2026 آغاز خواهد شد.

بر اساس اظهارات سعد الکعبی (Saad Al-Kaabi)، وزیر انرژی قطر، به خبرنگاران در دوحه، در حضور رایان لنس (Ryan Lance)، مدیرعامل کونوکوفیلیپس، این قراردادها حداقل 15 سال به طول خواهند انجامید.

الکعبی این قراردادها را بسیار مهم دانسته و اظهار داشت که آنها نشان‌دهنده “نخستین برنامه تامین بلندمدت LNG به آلمان” هستند. او با اشاره به این که قطر همچنان با خریداران آلمانی در مورد تامین‌های اضافی صحبت می‌کند، گفت:

“این اقدام شواهد ملموسی از تعهد شرکت انرژی قطر به ارائه تامین انرژی قابل اعتماد به تمام بازارهای عمده در سراسر جهان و تعهد ما به مردم آلمان را نشان می‌دهد”.

گاز از طریق همکاری‌های مشترک کونوکوفیلیپس در قطر تامین خواهد شد و به ترمینال واردات شناور در حال ساخت در برونسبوتل (Brunsboutel) تحویل داده می‌شود.

قرارداد با قطر 6 درصد از 46 میلیارد متر مکعب گاز روسی را که آلمان در سال 2021 وارد کرده بود، تحت پوشش قرار می‌دهد. با این حال، امضای توافقنامه با این کشور حوزه خلیج فارس با توجه به رقابت فزاینده در بازار جهانی گاز طبیعی مایع مهم است، چون اروپا در حال رقابت با آسیا برای تضمین محموله‌های زمستانی است.

پنج واحد تاسیسات وارداتی که توسط دولت آلمان اجاره شده‌اند، هزینه کلی 6.5 میلیارد یورو (6.7 میلیارد دلار) در طی 10 تا 15 سال آینده خواهند داشت. بر اساس تخمین‌های دولت، پس از بهره‌برداری، این تاسیسات قادر خواهند بود حدود یک سوم از تقاضای فعلی گاز آلمان را پوشش دهند.

نظر شما در مورد توافق قطر با آلمان برای صادرات LNG به این کشور اروپایی چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره قطر موافقت کرد به مدت 15 سال LNG آلمان را تامین کند بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.