بانک‌های مرکزی در ماه اکتبر 42 تن طلا به ذخایر رسمی جهانی اضافه کردند

Central-banks-add-42-tonnes-of-gold-to-global-official-reserves-in-October
آنچه در این مقاله میخوانید

بر اساس گزارش اخیر شورای جهانی طلا (WGC) که روندهای خرید بانک‌های مرکزی را بررسی کرده است، خریدهای خالص جهانی طلا در ماه اکتبر به 42 تن رسیده است.

بانک خلق چین بار دیگر بزرگ‌ترین خریدار این فلز بوده و پس از آن بانک مرکزی ترکیه و بانک ملی لهستان قرار دارند.

کریشان گوپال (Krishan Gopaul)، تحلیلگر ارشد در شورا و نویسنده گزارش، دریافته است که ماه اکتبر شاهد حجم فروش بیشتری نسبت به دو ماه قبلی بوده که توسط ازبکستان و قزاقستان بیشترین نقش را در این روند داشته‌اند. در طول ماه، بانک مرکزی ازبکستان 11 تن و بانک ملی قزاقستان دو تن طلا خریداری کرده‌اند.

گوپال نوشته است: “ما اغلب توجه کرده‌ایم که هر دو بانک رویکرد خود را بین خرید و فروش خالص به طور مکرر تغییر می‌دهند، که برای بانک‌هایی که طلا را از منابع داخلی خریداری می‌کنند، غیر معمول نیست.”

با وجود کاهش قیمت در ماه اکتبر، روند در نظر گرفتن طلا به عنوان یک کالای داغ در این سال همچنان ادامه دارد. خریدهای خالص جهانی 41 درصد کمتر از ماه سپتامبر (72 تن) بود اما 23 درصد بیشتر از میانگین 34 تن مشاهده شده در ماه‌های ژانویه تا سپتامبر بوده است.

نظر شما در مورد رویکرد بیشتر بانک‌های مرکزی جهان برای افزایش ذخایر طلای خود چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره بانک‌های مرکزی در ماه اکتبر 42 تن طلا به ذخایر رسمی جهانی اضافه کردند بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.