ریزش معدن طلا در ونزوئلا ده ها کشته برجای گذاشت

ریزش-معدن-طلا-در-ونزوئلا-ده-ها-کشته-برجای-گذاشت
آنچه در این مقاله میخوانید

دولت ونزوئلا روز یکشنبه اعلام کرد که ریزش یک معدن طلای دست‌ساز در جنوب شرقی ونزوئلا نزدیک یک جامعه بومی حداقل 12 نفر را کشت.

یک رانش زمین روز چهارشنبه معدن پارایبا د سان خوزه د واداماپا (Paraiba de San Jose de Wadamapa) نزدیک شهر ایکابارو (Icabaru) در ایالت بولیوار (Bolivar) ونزوئلا، نزدیک مرز این کشور با برزیل را دفن کرد.

در میان فروپاشی اقتصادی طولانی مدت ونزوئلا، عملیات‌های استخراج غیررسمی در مناطق دورافتاده و غنی از مواد معدنی کشور رونق یافته‌اند، جایی که هزاران معدنچی کار می‌کنند تا فلزات ارزشمند، به ویژه طلا، را در شرایط ناامن استخراج کنند.

معادن پرخطر با کمترین یا بدون نظارت مقامات اداره می‌شوند، اگرچه دولت اغلب طلای استخراج شده را برای استفاده خود به شمش‌های طلا تبدیل می‌کند.

جوامع بومی ونزوئلا رابطه پیچیده‌ای با معدنکاری طلا دارند که می‌تواند به عنوان یک خط حیات اقتصادی عمل کند اما همچنین باعث از بین رفتن جنگل‌ها، آلودگی با جیوه و تغییر مسیر جریان‌ها و رودخانه‌ها می‌شود.

در ماه نوامبر، سازمان غیردولتی محلی SOS Orinoco یک رانش زمین قبلی در همان معدن را گزارش کرد.

سازمان مدیریت ریسک و حفاظت مدنی ونزوئلا در پستی در پلتفرم X گفت که در حال رساندن غذا، آب و تدارکات پزشکی به افراد آسیب دیده است، در حالی که هماهنگی انتقال اجساد به پورتو اورداز (Puerto Ordaz)، حدود 700 کیلومتر (435 مایل) شمال آن را نیز انجام می‌دهد.

دیدگاه خود را درباره ریزش معدن طلا در ونزوئلا ده ها کشته برجای گذاشت بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.