گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 14 دسامبر 2023

گزارش-روزانه-قیمت-فلزات-پایه-14-دسامبر-2023
آنچه در این مقاله میخوانید

همچنان که بازارها منتظر تصمیم فدرال رزرو در مورد مسیر سیاست پولی بودند، سهام ایالات متحده امروز تقویت شد. سیاست‌گذاران نرخ بهره صندوق فدرال را بدون تغییر در ۵.۲۵-۵.۵۰ درصد نگه داشتند و بر اهمیت کاهش تورم به نرخ هدف ۲.۰ درصد تاکید کردند. با این حال، رویکرد غالب این است که در سال آینده نرخ‌های بهره روندی کاهشی خواهند داشت. این مسئله احتمالا باعث می‌شود تا دارایی‌های پرخطر امروز روندی صعودی داشته باشند.

با کاهش شاخص قیمت تولیدکننده ( PPI) از ۱.۳ درصد نسبت به سال گذشته در ماه اکتبر به ۰.۹ درصد نسبت به سال گذشته در ماه نوامبر، داده‌های اقتصادی منتشر شده در طول روز نشان دهنده تضعیف در فشارهای قیمتی بود.

نشانه‌هایی از کاهش تورم انتظارات کاهش نرخ بهره در سال ۲۰۲۴ را افزایش داد، که باعث شد بازدهی اوراق قرضه ۱۰ ساله ایالات متحده به ۴.۱۶ درصد کاهش یابد. شاخص دلار تا حد زیادی ثابت ماند و در ۱۰۳.۸ قرار گرفت.

فلزات پایه

همچنان که فعالان بازارها انتظارات خود را برای مقیاس و زمان‌بندی کاهش نرخ‌ها برای سال آینده مشخص می‌کنند، تغییرات اندکی در مجموعه فلزات پایه پیش از اقدام فدرال رزرو مشاهده شد.

بهای مس بالاتر از ۸,۳۰۰ دلار به ازای هر تن ثابت ماند و در نتیجه با قیمت ۸,۳۳۰ دلار به ازای هر تن بسته شد.

قیمت آلومینیوم سطح حمایت خود را در ۲,۱۱۵ دلار به ازای هر تن تثبیت کرد و به نزدیکی ۲,۱۴۰ دلار به ازای هر تن بازگشت.

سرب و روی به ترتیب با قیمت‌های ۲,۰۳۴ و ۲,۴۲۶.۵۰ دلار به ازای هر تن معامله شدند.

در همین حال، قیمت‌ سنگ آهن همچنان بالاتر از ۱۳۰ دلار به ازای هر تن باقی مانده است. تقاضای بیشتر برای کنسانتره به دلیل نرخ‌های بالای بهره‌برداری از کوره‌های بلند، موجودی‌ها را کاهش داده و به حفظ روند قیمتی تا پایان سال کمک کرده است. این روند باید به گسترش حاشیه سود معادن و افزایش حمل مواد کمک کند.

نفت و فلزات گرانبها

قیمت طلا در اطراف سطح 1,980 دلار در هر اونس در نوسان بود، در حالی که بهای نقره کاهش یافت و به 22.52 دلار در هر اونس رسید.

بهای نفت وست تگزاس اینترمدیت (WTI) و برنت (Brent)، به ترتیب، به 69.1 و 73.8 دلار در هر بشکه افزایش یافت.

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 14 دسامبر 2023 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.