گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 19 دسامبر 2023

گزارش-روزانه-قیمت-فلزات-پایه-19-دسامبر-2023
آنچه در این مقاله میخوانید

سهام آمریکا امروز تقویت شد و شاخص S&P 500 به نزدیکی بالاترین رقم خود در تاریخ، یعنی ۴۷۹۶.۵۶ رسید که در ژانویه ۲۰۲۲ ثبت شده بود. در حالی که مقامات فدرال رزرو در برابر تسهیل سریع سیاست پولی موضع گرفتند، فعالان بازارها همچنان بر اساس کاهش ۲۵ واحدی نرخ بهره در مارس ۲۰۲۴ قیمت‎‌گذاری می‌کنند.

انتظار می‌رود که داده‌های مربوط به تولید ناخالص داخلی (GDP) آمریکا برای سه‌ماهه سوم که روز پنج‌شنبه منتشر می‌شود، بدون تغییر نسبت به فصل قبل به ۵.۲ درصد نسبت به سه ماهه قبل برسد.

شاخص دلار پیرامون سطح ۱۰۲ در نوسان بود، در حالی که بازده اوراق قرضه ۱۰ ساله آمریکا اندکی افزایش یافت و به ۳.۹۵ درصد رسید.

در جای دیگر، ارقام مربوط به تورم منطقه یورو و بریتانیا که روز سه‌شنبه و چهارشنبه منتشر خواهند شد، تصویر بهتری از بازار مصرفی اروپایی ارائه خواهد داد. در حالی که این منطقه با واحد پولی یکسان موفق به کاهش تورم به ۲.۴ درصد شده است، فشارهای قیمتی در بریتانیا همچنان ادامه دارند و انتظار می‌رود در این هفته به 4.3 درصد نسبت به سال گذشته برسد.

فلزات پایه

امروز فعالیت‌های معاملاتی در مورد تمام فلزات پایه به دلیل کاهش حس امیدواری در تمام دسته‌های دارایی‌ها، کم‌رونق بود. تنها استثناء آلومینیوم بود که روند رو به رشد خود را ادامه داد و برای چهارمین روز متوالی بالاتر از ۲,۲۵۰ دلار در هر تن معامله شد، و به محدوده معاملاتی فصل سوم بین ۲,۲۰۰ تا ۲,۳۰۰ دلار در هر تن بازگشت. این در حالی است که موجودی قابل تحویل در بورس فلزات لندن( LME) تا ۶۴,۳۵۰ متریک تن در روز افزایش یافت.

بهای مس بدون تغییر بود، و در حدود ۸,۵۰۰ دلار در هر تن نوسان داشت. از آن جا که موجودی روی در بورس همچنان در حال کاهش است، قیمت این فلز بار دیگر تقویت شد و با قیمت ۲,۵۳۹ دلار در هر تن بسته شد.

بهای سرب بدون تغییر ۲,۰۵۸ دلار در هر تن بود. نیکل همچنان در محدوده ۱۶,۵۰۲ دلار در هر تن معامله شد.

نفت و فلزات گرانبها

بهای فلزات گرانبها امروز عمدتاً بدون تغییر ماندند، و طلا و نقره، به ترتیب، با قیمت ۲,۰۲۲.۹۴ و ۲۳.۷۷ دلار در هر اونس معامله شدند.

انتشار بیانیه‌هایی از بریتیش پترولیوم (BP) و Equinor در مورد کاهش صادرات از طریق دریای سرخ به دلیل مسائل امنیتی باعث شد قیمت‌های نفت افزایش یابند. بهای نفت وست تگزاس اینترمدیت (WTI) به ۷۳.۲۶ دلار در هر بشکه جهش داشت، در حالی که قیمت نفت برنت (Brent) به ۷۸.۶۰ دلار در هر بشکه افزایش یافت.

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 19 دسامبر 2023 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.