پیش‌بینی‌های «هولناک» و «تکان‌دهنده» جیم ریکاردز اقتصاددان: رکود جهانی و یک بحران بانکی جدید در سال 2024 رخ خواهد داد!!

رکود-جهانی-و-یک-بحران-بانکی-جدید-در-سال-2024
آنچه در این مقاله میخوانید

جیم ریکاردز (Jim Rickards)، اقتصاددان و وکیل سرمایه‌گذاری مشهور، پیش‌بینی کرده است که سال 2024 سالی پر از آشوب برای اقتصادهای جهانی خواهد بود. بر اساس گفته‌های ریکاردز، فدرال رزرو ایالات متحده قادر به ایجاد یک سناریوی کاهش تدریجی رشد اقتصادی نخواهد بود که این مسئله باعث بروز رکود جهانی می‌شود. همچنین، بر اساس گفته‌های ریکاردز، یک بحران بانکی جدید شامل بانک‌های منطقه‌ای متوسط شکل خواهد گرفت.

جیم ریکاردز پیش‌بینی می‌کند که سال 2024 سالی پر از آشوب خواهد بود: رکود و بحران بانکی در راه است!

جیم ریکاردز اقتصاددان برجسته و بانکدار سرمایه‌گذاری و نویسنده کتاب‌های پرفروش، پیش‌بینی کرده است که سال 2024 سالی پر از آشوب برای اقتصاد جهانی خواهد بود و یک رکود جهانی را پیش‌بینی می‌کند که بر ایالات متحده و چین تأثیر خواهد گذاشت و آن‌ها نخواهند توانست از موانع قابل توجهی که با آن‌ها روبرو هستند، بدون آسیب خارج شوند. ریکاردز می‌گوید: “پیش‌بینی کلی من این است که سال 2024 پرتلاطم‌تر و شوک‌آورتر از سال 2023 خواهد بود.”

بر اساس گفته‌های ریکاردز، چین، ایالات متحده و ژاپن همگی در ماه‌های آینده وارد رکود خواهند شد که منجر به یک سناریوی رکود جهانی در سال 2024 خواهد شد. ریکاردز پیش‌بینی می‌کند که سیاست‌های سخت‌گیرانه فدرال رزرو به کاهش تدریجی رشد اقتصادی منجر نخواهد شد، و می‌گوید که با توجه به گزارش‌ها در مورد منحنی‌های بازده معکوس، افزایش پیش‌فرض‌های املاک تجاری، کاهش تولید صنعتی، کاهش ایجاد شغل و کاهش وام‌های بانکی، ایالات متحده ممکن است از همین حالا در رکود باشد.

چین، حتی با سیاست‌های محرک اقتصادی و از سر گیری فعالیت‌های تجاری خود، به دلیل بدهی‌های سنگینی که بر اقتصاد آن سنگینی می‌کنند، در آخرین تلاش خود برای راه‌اندازی مجدد اقتصاد خود شکست خواهد خورد.

ریکاردز همچنین معتقد است که بحران بانکی که امسال ایجاد شد، در سال 2024 ادامه خواهد یافت؛ با این حال، بانک‌های منطقه‌ای که خیلی بزرگ برای شکست نیستند، نقش اصلی را در این صحنه ایفا خواهند کرد. ریکاردز توضیح داد:

“سرمایه‌گذاران آرام هستند چون آن‌ها فکر می‌کنند که بحران بانکی تمام شده است. این یک اشتباه بزرگ است. تاریخ نشان می‌دهد که بحران‌های مالی عمده به صورت مرحله‌ای رخ می‌دهند و یک دوره آرام بین مرحله اولیه و مرحله بحرانی دارند.”

بر اساس گفته‌های ریکاردز، این فروپاشی بانک‌های متوسط می‌تواند به یک بحران جهانی تبدیل شود که مستقیماً بر بازارهای سرمایه تأثیر می‌گذارد. سهام‌ها عملکرد ضعیفی خواهند داشت، و اگر تنش‌های جهانی بیشتر شود، ممکن است تا 50 درصد از ارزش خود را از دست بدهند، در حالی که طلا و نقره باید در سناریوی روی آوردن به دارایی‌های امن “عملکرد خوبی” داشته باشند. او هشدار داد: “برای مواجهه با بحران‌ها و حوادث در سال آینده، کلاه ایمنی‌های خود را بر سر بگذارید.”

شما در مورد پیش‌بینی‌های هولناک جیم ریکاردز برای سال 2024 چه فکر می‌کنید؟ لطفاً نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره پیش‌بینی‌های «هولناک» و «تکان‌دهنده» جیم ریکاردز اقتصاددان: رکود جهانی و یک بحران بانکی جدید در سال 2024 رخ خواهد داد!! بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.