کپی تریدینگ چیست و چه مزایایی دارد؟

کپی-تریدینگ-چیست-و-چه-مزایایی-دارد؟
آنچه در این مقاله میخوانید

مانند هر حرفه دیگری، برای تبدیل شدن به یک معامله‌گر موفق، به آموزش، تجربه و اطلاعات به‌روز نیاز دارید. اگر تازه شروع به معامله کرده‌اید، احتمالاً هیچ یک از این ویژگی‌ها را ندارید. شاید شما در مورد کپی تریدینگ (Copy Trading) شنیده باشید، اما هنوز دقیقاً نمی‌دانید که چیست و چه مزایایی برای یک تازه‌کار دارد. برای یافتن پاسخ، ادامه این مقاله را مطالعه کنید.

کپی تریدینگ چگونه عمل می‌کند؟

یک پلتفرم کپی تریدینگ شبیه به پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی، مانند فیسبوک، اینستاگرام یا توییتر است، جایی که معامله‌گران حرفه‌ای و با تجربه می‌توانند اطلاعات را با مبتدیان به اشتراک بگذارند. معمولاً کارگزاران یک پلتفرم کپی تریدینگ با دو دسته اصلی ارائه می‌دهند:

  • شبکه‌های اجتماعی
  • و کارگزاران اجتماعی.

با معامله شبکه‌های اجتماعی، شما از سایت‌های رسانه‌های اجتماعی مانند توییتر استفاده می‌کنید، جایی که به انجمن‌ها و بحث‌هایی دسترسی پیدا می‌کنید که در آن‌ها معامله‌گران دانش و ایده‌های خود را به اشتراک می‌گذارند. از طرف دیگر، کارگزاران کپی تریدینگ یا اجتماعی پلتفرم‌های اختصاصی را ارائه می‌دهند که در آن‌ها می‌توانید استراتژی‌های معامله را به صورت خودکار کپی کنید. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید با معامله CFD شروع کنید، با استفاده از یک پلتفرم معامله، می‌توانید با گزینه‌هایی برای یافتن پرطرفدارترین، بهترین، و سودآورترین معاملات، به صورت خودکار آن چه را که معامله‌گران برتر معامله می‌کنند، کپی کنید.

انجام معامله CFD یا معامله قرارداد مابه التفاوت، نسبتاً ساده است و شما به سرعت استراتژی خود را به دست خواهید آورد. با معامله CFD، شما در مورد ارزش یک دارایی گمانه‌زنی می‌کنید و بر اساس مارجین معامله می‌کنید بدون این که ریسک داشتن کامل یک دارایی را داشته باشید. معامله‌گران می‌توانند CFD‌ها را در سهام، رمز ارزها، ارزهای فیات، فلزات، اوراق بهادار و غیره خرید و فروش کنند.

علاوه بر این، کپی تریدینگ بازار مالی را بسیار دسترس‌تر و کاربرپسندتر می‌کند. شما در واقع دارید معامله فرد دیگری را کپی می‌کنید. البته، همانند هر معامله‌ای، ریسک وجود دارد، چون شما همچنان ریسک از دست دادن سرمایه خود را دارید. از طرف دیگر، معامله‌گران با تجربه اطلاعات را بر اساس درک عمیق‌تر و تحلیل بازارها به اشتراک می‌گذارند.

مزایای کپی تریدینگ چیست؟

معامله‌گران مبتدی بیشترین سود را از پلتفرم‌های کپی تریدینگ می‌برند. این روش به آن‌ها امکان می‌دهد تا با مطالعه استراتژی‌های معامله‌گران بسیار با تجربه‌تر، از دانش آنها بهره‌مند شوند. این روش را به عنوان دریافت راهنما از معامله‌گران ماهر در نظر بگیرید. شما فرصت تعامل با آن‌ها را به صورت یک به یک خواهید داشت. تنها کافی است که بهترین معامله‌گران را به صورت خودکار کپی کنید و همان نتایجی را که آن‌ها به دست می‌آورند، حاصل کنید.

اگر معامله را به عنوان نوعی تلاش جانبی یا منبع درآمد غیرفعال در نظر می‌گیرید، کپی تریدینگ می‌تواند مفید باشد چون به شما کمک می‌کند تا استراتژی‌ها و اطلاعات مربوط به معامله را به سرعت درک کنید. در حالی که شما یاد می‌گیرید و استراتژی معامله خودتان را توسعه می‌دهید، همزمان پتانسیل کسب درآمد کمی را نیز دارید.

در مورد معامله، اطلاعات نادرست و نامعتبر زیادی وجود دارد. اگر شما از توصیه‌های اشتباه پیروی کنید، ممکن است به راحتی خود را در موقعیت سختی قرار دهید. با کپی تریدینگ، می‌توانید مطمئن باشید که اطلاعات قابل اعتماد و دقیقی از حرفه‌ای‌های واقعی دریافت می‌کنید.

اگر شما یک معامله‌گر حرفه‌ای یا با تجربه هستید، فرصتی برای کسب کمیسیون از تخصص خود خواهید داشت. وقتی معامله‌گران دیگر استراتژی معامله شما را به صورت خودکار کپی می‌کنند، دنبال‌کنندگان شما رشد می‌کنند. همانطور که در جدول رده‌بندی بالا می‌روید، پتانسیل درآمد شما نیز افزایش می‌یابد.

دیدگاه خود را درباره کپی تریدینگ چیست و چه مزایایی دارد؟ بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.