وضعیت نابسامان دلار در سال پیش‌رو

شرط‌‌بندی معامله‌گران بر روی کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در ماه سپتامبر
آنچه در این مقاله میخوانید

دلار برای بدترین سال خود از زمان شروع همه‌گیری آماده است، زیرا وال استریت شرط می‌بندد که فدرال رزرو قرار است پس از مهار قیمت‌ها، نرخ‌های بهره را کاهش دهد.

پس از آن که درخواست‌های نادرست برای پایان دادن به رژیم افزایش نرخ فدرال رزرو تحت فشار قرار گرفت، شاخص بلومبرگ برای دلار در سال جاری نزدیک به 3 درصد کاهش یافت که شدیدترین افت سالانه ارز ایالات متحده از سال 2020 است.

بخش عمده‌ای از کاهش در سه ماهه چهارم بر روی شرط‌بندی‌های رو به رشد که فدرال رزرو در سال آینده با کاهش سرعت اقتصاد ایالات متحده سیاست کاهش می‌دهد، تحقق یافت. این امر جذابیت دلار را کاهش می‌دهد زیرا سایر بانک‌های مرکزی ممکن است نرخ‌های خود را برای مدت طولانی‌تری بالاتر نگه دارند.

معامله‌گران مبادلات در حال حاضر کاهش نرخ بهره فدرال رزرو حداقل 150 واحد پایه را فاکتور می‌گیرند که اولین مورد در ماه مارس است. این رقم از کمتر از 100 واحد پایه در اواسط نوامبر و دو برابر چیزی است که سیاستگذاران در آخرین نشست خود به آن اشاره کردند. در میان معامله‌گران سفته‌باز، موقعیت دلار از زمان نشست دسامبر فدرال رزرو نزولی‌تر شده است.

آماندا سوندستروم، استراتژیست درآمد ثابت و ارز خارجی در SEB AB در استکهلم، می‌گوید: بازارها برای سناریوی طلایی قرار دارند که در آن فدرال رزرو به اندازه کافی نرخ بهره را کاهش می‌دهد تا اقتصاد را بدون شعله‌ور شدن مجدد فشارهای تورمی تحریک کند.

ساندستروم اضافه کرد که احتمالاً با تضعیف داده‌های ایالات متحده، کاهش ارزش دلار در سال 2024 ادامه خواهد داشت، اما به اندازه‌ای نیست که دلار آمریکا را تحریک کند.

به گفته کوجی فوکایا، یکی از همکاران شرکت مشاوره ریسک بازار در توکیو، با نگاهی بیشتر، دلار ممکن است در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده در ماه نوامبر حرکت کند. وی گفت به ویژه حضور دونالد ترامپ به عنوان یک نامزد می‌تواند باعث آشفتگی سیاسی و تزریق نوسان به ارز شود.

دیدگاه خود را درباره وضعیت نابسامان دلار در سال پیش‌رو بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.