در سال 2022، اقتصاد روسیه 1.2 درصد کوچک شد که کمتر از آن چیزی بود که قبلا تصور می‌شد!

اقتصاد-روسیه-1.2-درصد-کوچک-شد
آنچه در این مقاله میخوانید

سرویس آمار دولتی روسیه (Rosstat) روز جمعه اعلام کرد که اقتصاد روسیه در سال گذشته 1.2 درصد کاهش یافته است، که کمتر از کاهش 2.1 درصدی است که قبلاً تخمین زده شده بود.

پس از تصمیم  ولادیمیر پوتین (Vladimir Putin)، رئیس‌جمهور روسیه، برای اعزام ده‌ها هزار سرباز به اوکراین در تاریخ 24 فوریه 2022، کشورهای غربی تحریم‌های اقتصادی گسترده‌ای را علیه روسیه اعمال کردند.

سرویس آمار دولتی روسیه گفت: “تغییرات در برآورد تولید ناخالص داخلی (GDP) برای سال 2022 به دلیل دریافت نتایج سالانه مشاهدات آماری فدرال و گزارش‌های سالانه بودجه (حسابداری) خزانه‌داری فدرال است.”

روسستات اعلام کرد که همچنین رقم رشد تولید ناخالص داخلی (GDP) برای سال 2021 را به 5.9 درصد اصلاح کرده است، که از برآورد قبلی 5.6 درصد بالاتر است.

اقتصاد روسیه امسال به شدت احیا شده است، که ناشی از افزایش قابل توجه هزینه‌های دولتی، به ویژه در تولید نظامی است.

یک نظرسنجی از تحلیلگران رویترز نشان داد که GDP در سال 2023 به میزان 3.1 درصد افزایش خواهد یافت، اگر چه پوتین در تاریخ 14 دسامبر گفت که رشد اقتصادی امسال به 3.5 درصد خواهد رسید. تحلیلگرانی که در نظرسنجی رویترز شرکت کرده‌اند، پیش‌بینی می‌کنند که رشد در سال آینده به 1.1 درصد کاهش یابد، زیرا نرخ‌های بالای بهره بر اقتصاد تأثیر می‌گذارد.

رشد تولید ناخالص داخلی روسیه برای سه ماهه سوم سال جاری در اوایل این ماه به 5.5 درصد رسید در حالی که این شاخص در مدت مشابه در سال گذشته، به 3.5 درصد کاهش یافت.

نظر شما در مورد کاهش رشد اقتصادی روسیه چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره در سال 2022، اقتصاد روسیه 1.2 درصد کوچک شد که کمتر از آن چیزی بود که قبلا تصور می‌شد! بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.