ماینر رمز ارز برای گرفتن باج در روسیه ربوده شد!!

ماینر-رمز-ارز-برای-گرفتن-باج-در-روسیه-ربوده-شد!!
آنچه در این مقاله میخوانید

در ایژوسک (Izhevsk)، روسیه، یک ماینر بیت کوین 23 ساله به زور از محل سکونت خود ربوده شد، و پس از آن، ربایندگان باجی به مبلغ 15 میلیون روبل (166,000 دلار) مطالبه کردند.

ربایش یک ماینر بیت کوین 23 ساله روس به خاطر گرفتن باج

در تاریخ 25 دسامبر (4 دی)، در یک سلسله رویدادهای سریع، گزارش شد که این ماینر کریپتو ربوده شده و تحت فشار قرار گرفته است. این ماجرا زمانی آغاز شد که او به طور ناگهانی از محل زندگی خود ربوده شد و به داخل یک خودروی نیوا، مدلی که به دلیل دوامش در مناطق روسیه شناخته شده است، پرتاب شد. شبکه تلویزیونی رن تی وی (Ren TV) فاش کرد که ربایندگان، از جمله یکی که با قربانی آشنا بود، در مورد عواقب جدی در صورت عدم پرداخت سریع باج 15 میلیون روبل (166,000 دلار) هشدار داده‌اند.

ربایندگان به سرعت خواسته‌های خود برای گرفتن باج را از طریق برنامه پیام‌رسانی تلگرام منتقل کردند و به طور مستقیم با برادر قربانی تماس گرفتند. آن‌ها از تهدیدات اتهامات جعلی برای تسریع پرداخت استفاده کردند و اعلام کردند که قصد دارند قربانی را با کاشت مواد مخدر بر روی او و سپس اطلاع دادن به پلیس، به عنوان یک قاچاقچی مواد مخدر متهم کنند.

متهمان، که به عنوان افرادی با سابقه سرقت و اخاذی شناخته شده‌اند، در حال حاضر با عواقب حقوقی شدید روبرو هستند. جدیت اتهامات نشان‌دهنده رویکرد قضایی روسیه به این نوع سناریوهای ربایش است. گزارش نشان می‌دهد که مجرمان ممکن است به دلیل اقدامات خود به 12 سال زندان محکوم شوند.

متأسفانه، از سال 2014، بیش از 100 حمله فیزیکی علیه دارندگان کریپتو رخ داده است. در ابتدا، این حوادث پراکنده بودند، اما با افزایش ارزش دارایی‌های کریپتو، تعداد اعمال خشونت‌آمیز علیه صاحبان آن‌ها نیز افزایش یافت. این حملات شامل روش‌هایی مانند ربایش، حمله‌ها و تجاوز به خانه‌ها می‌شوند. در نوامبر 2023، چانگپنگ ژائو (Changpeng Zhao)، مدیرعامل سابق بایننس (Binance) که معمولاً به عنوان CZ شناخته می‌شود، فاش کرد که مجرمان یک مشتری بایننس را ربوده و وادار کرده‌اند که کیف‌پول‌های کریپتوی خود را خالی کنند.

نظر شما در مورد ماینر کریپتو که ربوده شد و برای آزادی او مبلغی به عنوان باج مطالبه شده چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره ماینر رمز ارز برای گرفتن باج در روسیه ربوده شد!! بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.