بیت‌ کوین را نمی‌توان از بین برد – این یک شگفتی تکنولوژیکی است که می‌خواهد بماند!

بیت‌-کوین-را-نمی‌توان-از-بین-برد
آنچه در این مقاله میخوانید

جیم کریمر (Jim Cramer)، مجری برنامه Mad Money شبکه CNBC، اظهارات خوش‌بینانه‌ای در مورد بیت کوین ارائه داده است. با اشاره به این که رمزارز نمی‌تواند از بین برود، تاکید کرد: “این یک شگفتی فناوری است و مردم باید شروع به درک این نکته کنند که اینجا ماندگار است.” او همچنین گفت که چارلی منگر (Charlie Munger)، دست راست وارن بافت (Warren Buffett)، در مورد بیت کوین اشتباه می‌کرد.

دیدگاه جیم کریمر در مورد بیت کوین: ‘نمی‌توانید آن را از بین ببرید

جیم کریمر، مجری برنامه Mad Money، که در سال‌های گذشته شک و تردید خود را نسبت به بیت کوین و صنعت رمزارز به صورت آشکار بیان کرده است، روز سه‌شنبه در CNBC اظهارات خوش‌بینانه‌ای در مورد بیت کوین ارائه کرد. کریمر یک مدیر صندوق سرمایه‌گذاری سابق است که از بنیانگذاران وب‌سایت خبری و آموزشی مالی Thestreet.com  نیز است.

کریمر درباره افزایش قیمت بیت کوین در روز سه‌شنبه و تصمیم در پیش رو در مورد صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) اسپات توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) گفت:

“این چیز، شما نمی‌توانید آن را از بین ببرید. و چارلی منگر مرحوم، که در بسیاری از موارد بسیار باهوش بود، در این زمینه ناآگاه بود … این یک شگفتی فناوری است و مردم باید شروع به درک این نکته کنند که اینجا ماندگار است.”

کریمر در حالی که از “بازگشت شگفت‌انگیز” بیت کوین تمجید می‌کرد، انتظار دارد که “افرادی که به [ETF‌های اسپات بیت کوین] علاقه‌مند هستند از این فرصت برای فروش استفاده می‌کنند.”

منگر، که در تاریخ 28 نوامبر (7 آذر) درگذشت، منتقد شناخته‌شده بیت کوین و سایر رمزارزها بود. او که بیت کوین را “سم موش” خوانده بود و معامله بیت کوین را با معامله مدفوع مقایسه کرده بود، همچنین گفته بود که رمزارز یک “گلوله بدبو” در میان ارزهای سنتی است. او انتظار داشت که بیشتر سرمایه‌گذاری‌ها در کریپتو به صفر برسند و اظهار داشت که “مضحک” و “وحشتناک” است که کسی رمزارز بخرد. او به سرمایه‌گذاران توصیه کرده بود که از کریپتو “مانند یک فاضلاب باز، پر از موجودات مخرب” اجتناب کنند.

کریمر، که زمانی طرفدار بیت کوین بود، در سال‌های گذشته به شدت نسبت به این رمزارز انتقاد کرد. پس از توصیه به قرار دادن تا 5 درصد از سبد سرمایه‌گذاری‌ها در بیت کوین در مارس 2021، او به دلیل نگرانی‌های مربوط به باج‌افزار و سرکوب استخراج رمزارزها از سوی چین، دارایی‌های خود را فروخت. در ژوئن 2021، او فاش کرد که پس از دور ریختن تقریباً تمام بیت کوین‌های خود، اتریوم (ETH) خریداری کرده است. سپس مجری Mad Money نسبت به بایننس، FTX و تتر نگران شد. در دسامبر 2022، او به سرمایه‌گذاران توصیه کرد که همین حالا از کریپتو خارج شوند. او گفت: “من هزار سال به سراغ رمز ارزها نخواهم رفت” و افزود که انتظار دارد SEC با شرکت‌های رمزارزی که از قوانین تبعیت نمی‌کنند، برخورد کند.

نظر شما در مورد اظهارات جیم کریمر مبنی بر این که بیت کوین نمی‌تواند از بین برود و مردم باید این نکته را درک کنند که بیت کوین آمده تا بماند، چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره بیت‌ کوین را نمی‌توان از بین برد – این یک شگفتی تکنولوژیکی است که می‌خواهد بماند! بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.