گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 5 ژانویه 2024

گزارش-روزانه-قیمت-فلزات-پایه-5-ژانویه-2024
آنچه در این مقاله میخوانید

پس از انتشار داده‌های شغلی که کمبود مداوم نیرو در بازار کار آمریکا را نشان داد، ارزش سهام آمریکا امروز تقویت شدند، به طوری که هر دو مورد مطالبات اولیه بیکاری و مطالبات مستمری بیکاری در هفته آخر ماه دسامبر پایین‌تر از انتظارات بودند و به ترتیب ارقام 202 هزار و 1855 هزار  را ثبت کردند.

همزمان، شاخص مدیران خرید (PMI) خدمات S&P Global  برای ماه دسامبر به طور اندکی به 51.4 اصلاح شد که نشان‌دهنده قوی‌ترین گسترش در بخش خدمات طی پنج ماه گذشته است.

داده‌ها از افتراق رو به رشد با اقتصاد منطقه یورو حکایت دارد که عمدتاً به دلیل رکود ماندگار در بخش غالب خدمات، کاهش فعالیت تجاری در پایان سال 2023 ادامه یافت.

داده‌های مربوطبه شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) منطقه یورو فردا انتظارات بازارها را در مورد زمان اولین کاهش نرخ بهره امسال هدایت خواهد کرد.

دلار به طور کلی تغییری نکرد در حالی که بازده اوراق قرضه 10 ساله آمریکا به 4 درصد رسید.

فلزات پایه

روند نزولی قابل توجهی در کلیه فلزات پایه مشاهده شد. بهای آلومینیوم به زیر 2,300 دلار به ازای هر تن سقوط کرد و به 2,281 دلار در هر تن رسید، در حالی که مس با قیمت 8,466.5 دلار به ازای هر تن معامله شد.

کاهش قیمت نیکل بی‌وقفه بوده که قیمت‌ها را به زیر سطح حمایت 1,650 دلار به ازای هر تن کاهش داد.

بهای سرب نیز به آرامی کاهش یافت و با قیمت 2,041.5 دلار به ازای هر تن بسته شد.

نفت و فلزات گرانبها

پس از چند روز زیان، فلزات گرانبها اندکی بازگشت داشتند و طلا با قیمت 2,045 و نقره با قیمت 23 دلار به ازای هر اونس معامله شد.

همزمان، نفت بیشتر سودهای دیروز خود را از دست داد. قیمت‌ نفت وست تگزاس اینترمدیت (WTI) و برنت (Brent) به ترتیب به 71.34 و 76.77 دلار به ازای هر بشکه کاهش یافت.

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 5 ژانویه 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.