رابرت کیوساکی، نویسنده پدر پولدار پدر بی‌پول، به سرمایه گذاران توصیه می‌کند که به هاوینگ بیت کوین توجه کنند

kiyosaki-halving
آنچه در این مقاله میخوانید

رابرت کیوساکی (Robert Kiyosaki)، نویسنده کتاب “پدر پولدار، پدر بی‌پول”، به سرمایه‌گذاران توصیه کرده است که نزدیک شدن به هاوینگ (halving) بیت‌کوین را به دقت زیر نظر داشته باشند و تأکید کرده است که این رویداد به سرعت در حال نزدیک شدن است. نویسنده مشهور اخیراً فاش کرده است که او یک میلیارد دلار اوراق قرضه دارد اما آن را به عنوان مشکل خود در نظر نمی‌گیرد. او همچنین اعلام کرده است که از اوراق قرضه به عنوان پول برای خرید دارایی‌ها، از جمله بیت‌کوین، استفاده می‌کند و تأکید کرده است که به دلار آمریکا اعتماد ندارد.

رابرت کیوساکی از سرمایه‌گذاران می‌خواهد به هاوینگ بیت‌کوین توجه کنند

رابرت کیوساکی، نویسنده کتاب “پدر پولدار، پدر بی‌پول”، هاوینگ پیش‌روی بیت‌کوین در ماه آوریل را به عنوان یک رویداد مهم برای سرمایه‌گذاران مطرح کرده است. پدر پولدار پدر بی پول کتابی است که در سال 1997 توسط کیوساکی و شارون لِچِر (Sharon Lechter) نوشته شده است. این کتاب بیش از شش سال است که در فهرست پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز (New York Times) قرار دارد. این کتاب به بیشتر از 51 زبان ترجمه شده و بیش از 32 میلیون نسخه از آن در بیش از 109 کشور فروخته شده است.

کیوساکی در یک پست در پلتفرم رسانه‌ اجتماعی X در روز چهارشنبه توضیح داد که یکی از عوامل مؤثر بر وضعیت مالی طبقه فقیر و متوسط دایره اجتماعی آن‌ها است. او اظهار داشت: “اگر می‌خواهید ثروتمند شوید، ضروری است دوستان ثروتمند داشته باشید یا حداقل دوستانی که بخواهند ثروتمند شوند.” کیوساکی پست خود را با یک پیام در مورد هاوینگ پیش‌روی بیت‌کوین به پایان برد. او نوشت: “هاوینگ بیت‌کوین به سرعت در حال نزدیک شدن است. لطفاً در ماه‌های ژانویه، فوریه و مارس، به هاوینگ بیت‌کوین، طلا و نقره توجه کنید.”

kiyosaki-halving-tweet

کیوساکی مدت‌ها است که در مورد سرمایه‌گذاری روی طلا، نقره و بیت‌کوین توصیه کرده است. او در یک کلیپ در اینستاگرام در تاریخ 30 نوامبر (9 آذر) اعلام کرده که بیش از یک میلیارد دلار اوراق قرضه دارد اما آن را به عنوان مشکل خود در نظر نمی‌گیرد.

او گفت: “مشکل من نیست” و افزود: “اگر من ورشکسته شوم، بانک ورشکسته می‌شود.” این نویسنده مشهور توضیح داد که او از اوراق قرضه برای خرید دارایی‌ها استفاده می‌کند در حالی که اکثر مردم از اوراق قرضه برای پرداخت بدهی‌ها استفاده می‌کنند. کیوساکی توضیح داد: “من یک ماشین فراری دارم و حدس بزنید چه، 100 درصد وجه آن پرداخت شده است چون یک بدهی است. من یک رولز-رویس دارم؛ 100 درصد وجه آن پرداخت شده است چون یک بدهی است. من از اوراق قرضه به عنوان پول استفاده می‌کنم و پول نقد را ذخیره نمی‌کنم چون در سال 1971 دلار به اوراق قرضه تبدیل شد. تمام پول نقدی که به دست می‌آورم را به نقره و طلا تبدیل می‌کنم.” او خاطرنشان کرد: “به سرعت این به یک مشکل بزرگ تبدیل شد که دلیل آن است که من بیت‌کوین نیز دارم چون به دلار لعنتی اعتماد ندارم.”

هاوینگ پیش‌روی بیت‌کوین و تایید احتمالی صندوق‌های قابل معامله (ETF) اسپات توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) آمریکا، انتظار افزایش قیمت بیت کوین (BTC) را تقویت می‌کند. مایکل سیلور (Michael Saylor)، رئیس اجرایی مایکرواستراتژی (Microstrategy)، پیش‌بینی می‌کند که تقاضا برای خرید بیت کوین پس از هاوینگ دو برابر می‌شود. یک تحلیلگر در ماه آگوست سال گذشته گفت که هاوینگ بیت‌کوین می‌تواند قیمت این رمز ارز را به 400,000 دلار برساند. سایر پیش‌بینی‌های قیمت شامل پیش‌بینی 148,000 دلاری پانترا کپیتال (Pantera Capital) و پیش‌بینی 180,000 دلاری فاندسترت (Fundstrat) است.

نظر شما در مورد توصیه رابرت کیوساکی، نویسنده کتاب “پدر پولدار، پدر بی‌پول” چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره رابرت کیوساکی، نویسنده پدر پولدار پدر بی‌پول، به سرمایه گذاران توصیه می‌کند که به هاوینگ بیت کوین توجه کنند بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.