گزارش روزانه بازار فارکس، 10 ژانویه 2024

گزارش-روزانه-بازار-فارکس-10-ژانویه-2024
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در گزارش امروز بازار فارکس می‌خوانید:

  • با کاهش شدید رشد دستمزد ژاپن در ماه نوامبر، ارزش ین کاهش یافت.
  • گزارش مربوط به تورم ماه نوامبر استرالیا نشان دهنده تعدیل شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) است.
  • پس از انتشار اخبار نادرست در مورد تایید ETF ها، بیت کوین دچار نوسان شد.

اخبار بازار

  • به دلیل کاهش شدید رشد دستمزد اسمی در ژاپن در ماه نوامبر، ارزش ین در برابر همتایان G10 کاهش یافت. درآمد نقدی اسمی 0.2 درصد نسبت به سال گذشته (اتفاق نظر: 1.5 درصد، قبلی: 1.5 درصد) افزایش یافت در حالی که دستمزدهای واقعی 3 درصد نسبت به سال گذشته (اتفاق نظر: 2- درصد، قبلی: 2.3- درصد) کاهش یافت. این گزارش حاکی از آن است که بانک ژاپن (BoJ) در جلسه بعدی خود ثابت قدم باقی مانده و موضع سیاست پولی فوق‌العاده آزاد خود را حفظ کند. تیم تحقیقات بارکلیز انتظار دارد که بانک ژاپن در جلسه ماه آوریل خود به سیاست نرخ بهره منفی (NIRP) پایان داده و در ماه جولای، شروع به یک دوره تدریجی ولی پایدار افزایش نرخ بهره کند.
  • ارزش جفت ارز دلار آمریکا/ ین ژاپن (USD/JPY) از سطح 144.50 که با آن وارد دوره داده‌ها شده بود، امروز صبح افزایش یافته و در حدود 144.90 معامله می‌شود (تحقیقات بارکلیز، بلومبرگ).
  • در منطقه آسیا و اقیانوسیه، شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) استرالیا برای ماه نوامبر کاهش یافته و در 4.3 درصد نسبت به سال گذشته ثبت شد (اتفاق نظر: 4.4 درصد) که این مسئله از بانک مرکزی استرالیا (RBA) برای حفظ نرخ بهره در جلسه بعدی خود حمایت می‌کند. تیم تحقیقات بارکلیز معتقد است که بانک مرکزی استرالیا دوره افزایش نرخ بهره خود را تمام کرده است و انتظار دارند کاهش نرخ‌ها فقط در سه ماهه چهارم سال 2024 شروع شود. آنها انتظار دارند 50 واحد کاهش نرخ در سال آینده داشته باشند، چون میزان رشد به دلیل اثرات سیاست پولی سفت و سخت و اقتصاد جهانی کندتر – به ویژه با پیش‌بینی کاهش رشد اقتصادی برای چین در سال 2024 – کاهش می‌یابد (تحقیقات بارکلیز، بلومبرگ).
  • پیش از انتشار داده‌های مربوط به شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) ایالات متحده در این هفته، ارزش قراردادهای آتی سهام اروپا و ایالات متحده همراه با سهام آسیایی، کاهش یافت، با این حال تنها سهام شرکت‌های ژاپنی از این روند پیروی نکردند. شاخص توپیکس ژاپن (Topix index) در بالاترین سطح خود از مارس 1990 بسته شد، دستاوردی که دیروز توسط شاخص نیکی 225 (Nikkei 225 index) به دست آمد. در حوزه‌های دیگر، پس از هک شدن حساب کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) و انتشار اطلاعات نادرست مبنی بر تایید ETF‌های اسپات بیت کوین، قیمت‌های بیت کوین دچار نوسان شد (بلومبرگ).

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه بازار فارکس، 10 ژانویه 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.