قضاوت زود سرمایه‌گذاران در شرط‌بندی‌های کاهش نرخ بهره

آنچه در این مقاله میخوانید

آستن گولسبی، رئیس فدرال رزرو شیکاگو، گفت که بازارهای مالی ممکن است در سال جاری در پیش گرفتن مسیر تهاجمی کاهش نرخ بهره از سیاست‌گذاران پیشی گرفته باشند.

گولزبی روز جمعه در مصاحبه ای با فاکس نیوز گفت: آنچه تصمیم‌گیری در مورد نرخ‌ها را هدایت می‌کند، داده‌های واقعی خواهد بود.

مقامات فدرال رزرو پیش‌بینی‌های اقتصادی و نرخ بهره خود را در نشست دسامبر خود به روز کردند، و در حالی که میانگین آن پیش‌بینی‌ها نشان می‌داد که احتمالا سه کاهش در سال جاری وجود خواهد داشت، گولسبی استدلال کرد که این پیش‌بینی‌ها فردی هستند و نباید به عنوان یک تصمیم گروهی در مورد سیاست‌های آینده در نظر گرفته شوند.

مقامات فدرال رزرو در ماه ژوئیه نرخ بهره را به محدوده 5.25 تا 5.5 درصد افزایش دادند که بالاترین میزان در 22 سال گذشته است، اما از آن زمان تا کنون سیاست‌های خود را بدون تغییر باقی گذاشته‌اند زیرا تورم همچنان رو به کاهش است. طبق پیش‌بینی‌های دسامبر، هیچ‌کدام از ۱۹ سیاست‌گذار، نرخ‌ها را بالاتر نمی‌بینند، سیگنال حرکت سیاست بعدی احتمالاً کاهش نرخ است.

پس از چرخش ظاهری سیاست، بازارها افزایش یافتند و سرمایه‌گذاران همچنان شاهد اولین کاهش نرخ بهره در اوایل ماه مارس هستند.

اظهارات گولسبی در این هفته به جمعی از سیاستگذاران اضافه شد که در برابر انتظارات بازار در مورد کاهش نرخ بهره در ماه مارس عقب‌نشینی کردند و گفتند هنوز خیلی زود است که اطمینان حاصل کنیم که تورم به طور پایدار در حال کاهش است.

گولسبی نظرات خود را در اوایل این هفته درباره جلسه مارس تکرار کرد. او در مصاحبه‌ای با رویترز که روز پنجشنبه منتشر شد، گفت که برای تعیین زمان مناسب برای کاهش نرخ‌ها، داده‌های تورم را رصد می‌کند، اما اکنون برای تصمیم‌گیری درباره مارس خیلی زود است.

دیدگاه خود را درباره قضاوت زود سرمایه‌گذاران در شرط‌بندی‌های کاهش نرخ بهره بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.