افزایش خرده‌فروشی ایالات متحده در ماه دسامبر

افزایش خرده‌فروشی ایالات متحده در ماه دسامبر
آنچه در این مقاله میخوانید

خرده‌فروشی‌های دسامبر در روز چهارشنبه نشان داد که هزینه‌های مصرف‌کننده ایالات متحده همچنان برای پایان سال 2023 انعطاف‌پذیر بوده و در برابر ترس از توقف رشد اقتصادی در ماه‌های پایانی سال عقب‌نشینی می‌کند.

بر اساس داده‌های اداره سرشماری، خرده‌فروشی در ماه دسامبر 0.6 درصد رشد داشته است. بر اساس داده‌های بلومبرگ، اقتصاددانان انتظار افزایش 0.4 درصدی را داشتند. خرده فروشی ماه نوامبر قبلاً 0.3 درصد افزایش شگفت انگیزی داشته است.

اورن کلاچکین، اقتصاددان بازارهای مالی در یادداشتی پژوهشی در روز چهارشنبه نوشت: خرده‌فروشی در ماه دسامبر دوباره انتظارات را پشت سر گذاشت. مصرف‌کنندگان مایل به خرج کردن در طول تعطیلات بودند و تا زمانی که درآمد واقعی بیش از جبران شود، مایل به انجام این کار هستند.

روز سه‌شنبه، کریستوفر والر، رئیس فدرال رزرو گفت که با توجه به کاهش تورم، فعالیت‌های اقتصادی و بازار کار در وضعیت خوب قرار دارند، هیچ دلیلی برای کاهش نرخ‌های بهره به سرعت گذشته وجود ندارد.

الن زنتنر، اقتصاددان ارشد آمریکایی مورگان استنلی معتقد است که چاپ خرده فروشی روز چهارشنبه از نظریه والر حمایت می‌کند که اقتصاد در واقع به اندازه کافی خوب عمل می‌کند و برای ادامه حیات نیازی به کاهش نرخ بهره ندارد.

دیدگاه خود را درباره افزایش خرده‌فروشی ایالات متحده در ماه دسامبر بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.