گزارش روزانه بازار فارکس، 18 ژانویه 2024

گزارش-روزانه-بازار-فارکس-18-ژانویه-2024
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در گزارش امروز بازار فارکس می‌خوانید:

  • معاملات آتی سهام در آسیا دیرتر افزایش می یابد.
  • داده‌های مربوط به شاخص خرده فروشی و تولید صنعتی ایالات متحده قوی‌تر از حد انتظار بود.
  • تحقیقات بارکلیز معتقد است که روند صعودی دلار احتمالاً ادامه خواهد داشت.

اخبار بازار

  • قراردادهای آتی سهام، قبل از این که هنگام ورود لندن به بازار، روندی از بازیابی را آغاز کنند، در طول شب با کاهش ارزش معامله شدند. این روحیه ریسک‌گریزی پس از این آغاز شد که ایالات متحده دور دیگری از حملات را علیه حوثی‌های تحت حمایت ایران انجام داد. ارتش آمریکا ۱۴ موشک حوثی را که آماده پرتاب قبل از نیمه‌شب بودند، هدف قرار داد، که صدای انفجار آنها در استان صعده، نزدیک مرز با یمن، شنیده شد. پس از آن، پاکستان نیز حمله موشکی را علیه شبه‌نظامیان ایرانی انجام داد که تنش‌ها در خاورمیانه را تشدید کرد. قیمت‌های نفت پس از این تنش‌ها به طور گسترده‌ای بدون تغییر باقی ماند و به طور جزئی به ۷۸ دلار در هر بشکه افزایش یافت، چون همراه با افزایش تنش‌ها، نفت با کاهش تقاضا دست و پنجه نرم می‌کند (بلومبرگ).
  • شاخص خرده‌فروشی ایالات متحده در ماه دسامبر با رشد قابل توجه ۰.۶ درصد نسبت به ماه گذشته (m/m) مواجه شد که رقمی بین پیش‌بینی‌های تیم تحقیقات بارکلیز و اتفاق نظر فعالان بازار بود (بارکلیز: ۰.۹ درصد نسبت به ماه گذشته، اتفاق نظر: ۰.۴ درصد نسبت به ماه گذشته). داده‌های مربوط به تولید صنعتی نیز با رشد ۰.۱ درصد نسبت به ماه گذشته،  فراتر از حد انتظارات بازار بود. این رقم موقعیت هزینه مصرفی مصرف‌کنندگان را برای کسب سودهای قوی‌تر در سه ماهه اول سال آماده کرده و، از نظر ریاضی، اثرات مثبت قابل توجهی را بر هزینه مصرف شخصی (PCE) در سه ماهه اول سال ایجاد می‌کند. به همین دلیل، تیم تحقیقات بارکلیز پیش‌بینی خود در مورد تولید ناخالص داخلی (GDP) خود را برای سه ماهه چهارم سال با ۰.۱ واحد درصد افزایش به رشد ۲ درصد نسبت به سه ماهه گذشته بالا برده‌اند (تحقیقات بارکلیز، بلومبرگ).
  • تیم تحقیقات بارکلیز مقاله‌ای منتشر کرده‌اند که در آن بررسی می‌کنند که چرا آن‌ها فکر می‌کنند ارزش دلار آمریکا (USD) خیلی پایینتر از آن چیزی است که مردم فکر می‌کنند و با وجود کاهش احتمالی نرخ‌های فدرال رزرو در طول این سال، آن‌ها فکر می‌کنند که ارزش دلار آمریکا احتمالاً نسبتاً بالا باقی خواهد ماند. آن‌ها ۲ دلیل اصلی برای این موضوع مطرح می‌کنند. نخست، انتخاب‌های سیاستی نامتقارنی که اقتصاد ایالات متحده را نسبتاً بسته و از بقیه جهان جدا کرده‌اند، در حالی که دیگر کشورهای عضو گروه  G10 بازارهای داخلی خود را نادیده گرفته‌اند. این مسئله به جریان ورود سرمایه به دلار آمریکا و دارایی‌های مبتنی بر دلار منجر شده است. دوم این که، آن‌ها فکر می‌کنند که وضعیت دلار به عنوان ذخیره ارزی بی‌نظیر باقی می‌ماند و با توجه به ریسک‌های ساختاری در یورو (EUR) و یوان چین (CNY)، آن‌ها فکر می‌کنند که جریان سرمایه احتمالاً به دلار بازخواهد گشت. با توجه به این، آن‌ها فکر می‌کنند دلار به اندازه‌ای که بسیاری از مردم فکر می‌کنند، گران نیست (تحقیقات بارکلیز).

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه بازار فارکس، 18 ژانویه 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.