گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 23 ژانویه 2024

گزارش-روزانه-قیمت-فلزات-پایه-23-ژانویه-2024
آنچه در این مقاله میخوانید

به دنبال افزایش خوش‌بینی سرمایه‌گذاران پس از انتشار داده‌های اقتصادی در هفته گذشته که نشان از بخش مصرف‌کننده‌ای مقاوم داشت، ارزش سهام آمریکا امروز افزایش یافت. گزارش آتی مربوط به تولید ناخالص داخلی (GDP) عملکرد کلی بزرگ‌ترین اقتصاد جهان در سه‌ماهه آخر ۲۰۲۳ را روشن‌تر خواهد ساخت.

علاوه بر این، انتظار می‌رود داده‌های مربوط به شاخص مدیران خرید (PMI) نمایی روشن‌تر از فعالیت بخش خصوصی در آمریکا و دیگر اقتصادهای عمده فراهم کند.

در همین حال، دلار در محدوده معینی باقی مانده و حول سطح ۱۰۳.۲۵ معامله می‌شد و بازدهی اوراق قرضه ۱۰ ساله آمریکا به ۴.۰۹ درصد کاهش یافت، هرچند هنوز بالاتر از میانگین این ماه است.

فلزات پایه

امروز در فضای فلزات پایه، کاهش ملایمی مشاهده شد که ادامه دهنده روند هفته گذشته بود. هم بهای آلومینیوم و هم مس امروز کاهش یافتند و به ترتیب، با قیمت‌های ۲,۱۵۹ و ۸,۳۴۹.۵ دلار در تن معامله شدند.

اقتصاد چین و کاهش پیوسته در عملکرد مصرف آن بر قیمت‌های فلزات تأثیر می‌گذارد، و ما عقیده داریم که این کشور در تغییرات روند کلی تمام مجموعه فلزات پایه نقشی کلیدی ایفا می‌کند، که احتمالاً در این میان به نوسانات محدود دامنه قیمتی منجر خواهد شد.

مومنتوم روز تحت تأثیر انتظارات سیاست پولی قرار خواهد گرفت. از آنجا که انتظار می‌رود دلار برای بیشتر روزهای این سه‌ماهه قوی باقی بماند، فلزات پایه احتمالاً در انتهای پایین‌تر محدوده معاملاتی قرار خواهند گرفت.

با این حال، سرب ممکن است داستان متفاوتی در روند صعودی داشته باشد، چون پوزیشن‌های کوتاه در حال افزایش هستند، موجودی‌ها کاهش می‌یابند، و اسپرد‌ها کمتر می‌شوند. در واقع، سرب امروز همچنان در روند صعودی بود و با قیمت ۲,۱۲۵ دلار در هر تن معامله شد.

نفت و فلزات گرانبها

بازدهی بالای اوراق قرضه خزانه‌داری همچنان به عنوان مانعی برای فلزات گرانبها عمل می‌کند و عملکرد طلا و نقره را سرکوب می‌کند. قیمت فلز زرد امروز کاهش یافت و به ۲,۰۲۳.۴۰ دلار در هر اونس رسید، در حالی که قیمت نقره به زیر ۲۲.۲۰ دلار در هر اونس سقوط کرد.

حمله پهپادی اوکراین نزدیک یک ترمینال صادرات عمده نفت روسیه، ترس‌ها از اختلالات احتمالی در عرضه را افزایش داده و قیمت‌ها را بالا برده است. در نتیجه، هر دو قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت (WTI) و برنت (Brent) افزایش یافتند و به ترتیب، در ۷۴.۸۳ و ۷۹.۷۳ دلار در هر بشکه قرار گرفتند.

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 23 ژانویه 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.