گزارش روزانه بازار فارکس، 24 ژانویه 2024

گزارش-روزانه-بازار-فارکس-24-ژانویه-2024
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در گزارش امروز بازار فارکس می‌خوانید:

  • در آستانه انتشار داده‌های مربوط به شاخص مدیران خرید (PMI) انگلیس در ماه ژانویه، ارزش پوند اندکی افزایش یافت. تیم تحقیقات بارکلیز انتظار دارد که شاخص مدیران خرید ترکیبی بدون تغییر در 52.1 باشد.
  • قبل از انتشار داده‌های مربوط به شاخص مدیران خرید (PMI) منطقه یورو در ماه ژانویه، ارزش یورو امروز صبح افزایش یافت. تیم تحقیقاتی بارکلیز انتظار دارد که در کل پیشرفت های کمی داشته باشد.
  • ترامپ در انتخابات مقدماتی نیوهمپشایر پیروز شد که او را در مسیر رقابت مجدد با بایدن قرار داد.

اخبار بازار

  • تیم تحقیقات بارکلیز انتظار دارد که شاخص‌های مدیران خرید (PMI) اولیه انگلیس در ماه ژانویه به طور کلی ثابت باقی بمانند، در حالی که رقم مربوط به شاخص ترکیبی با نوسان اندکی در ۵۲.۱ بدون تغییر باقی بماند. آن‌ها پیش‌بینی می‌کنند که احیای تولید از سطوح پایین (تحقیقات بارکلیز: ۴۶.۷، قبلی ۴۶.۲) با کاهش کوچکی در شاخص مربوط به خدمات (تحقیقات بارکلیز: ۵۳.۲، قبلی ۵۳.۴) جبران خواهد شد که در ماه دسامبر به طور غیرمنتظره‌ای به سطوحی بالاتر از ۵۰ رسیده بود. تمرکز بر روی اندازه‌گیری‌های قیمت‌ها و زمان‌های تحویل تامین‌کنندگان خواهد بود، تا هر گونه تاثیر اختلالات اخیر در حمل‌ونقل کشتی‌ها را ارزیابی کنند.
  • ارزش جفت ارز پوند/ دلار آمریکا (GBP/USD) امروز صبح تا حدود 1.2710 افزایش یافته است و جفت ارز یورو/ پوند (EUR/GBP) با نرخ ثابتی معامله می‌شود (تحقیقات بارکلیز، بلومبرگ).
  • تیم تحقیقات بارکلیز انتظار دارد که شاخص‌های مدیران خرید(PMI)  اولیه منطقه یورو در ماه ژانویه نشان دهنده بهبود اندکی باشد اما همچنان در منطقه انقباضی باقی بماند، در حالی که رقم مربوطبه شاخص مدیران خرید ترکیبی به ۴۷.۸ افزایش یابد (قبلی: ۴۷.۶). آن‌ها انتظار دارند که با توجه به افزایش درآمدهای واقعی ناشی از فشارهای تورمی کاهنده و رشد حقوق اسمی مقاوم، هم شاخص مربوط به خدمات و هم تولید با قوی‌تر شدن به ترتیب، به ۴۹.۰ و ۴۴.۷ (قبلی: ۴۸.۸ و ۴۴.۴) برسند.
  • در حالی که فعالان بازار انتظار بهبود شاخص مدیران خرید (PMI) را دارند، ارزش جفت ارز یورو/ دلار آمریکا (EUR/USD) صبح امروز از 1.0860 به حدود 1.0870 افزایش یافت (تحقیقات بارکلیز، بلومبرگ).
  • دونالد ترامپ پیروز انتخابات اولیه نیوهمپشایر شد و نیکی هیلی (Nikki Haley)، رقیب خود برای نامزدی ریاست‌جمهوری جمهوری‌خواهان، را شکست داد، که همچنان قسم خورده است که به مبارزه خود ادامه دهد. این پیروزی او را برای بازگشت به رقابت با بایدن در انتخابات عمومی پیش رو آماده می‌کند. در اخبار دیگر، ترکیه عضویت سوئد در ناتو را تایید کرد، و با این کار مجارستان تنها کشوری باقی ماند که باید عضویت سوئد را تصویب کند (بلومبرگ، فاینانشال تایمز).

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه بازار فارکس، 24 ژانویه 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.