گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 25 ژانویه 2024

گزارش-روزانه-قیمت-فلزات-پایه-25-ژانویه-2024
آنچه در این مقاله میخوانید

تحت تأثیر انتشار داده‌های مربوط به شاخص مدیران خرید (PMI)S&P که نشان‌دهنده افزایش قابل توجه فعالیت بخش خصوصی در بزرگ‌ترین اقتصاد جهان بود، ارزش سهام آمریکا در ابتدای امروز بالا بود. همزمان با افزایش عملکرد بخش خدمات، شاخص مدیران خرید (PMI) تولیدی S&P به محدوده انبساطی وارد شد. این تغییر برآورد مربوط به شاخص ترکیبی را از ۵۱.۰ در ماه دسامبر به ۵۲.۳ ارتقا داد. این شاخص به بالاترین سطح خود از مه ۲۰۲۳ رسید و استقامت اقتصاد آمریکا در برابر نرخ‌های بهره بالا را تأیید کرد.

در جای دیگر، داده‌های منطقه یورو افزایش جزئی در تولید در این منطقه با پول مشترک را نشان داد، در حالی که شاخص مدیران خرید (PMI) تولیدی بانک تجاری هامبورگ (HCOB) در منطقه یورو از ۴۴.۴ در ماه دسامبر به ۴۶.۶ در ماه ژانویه افزایش یافت. با این حال، عملکرد ضعیف‌تر از حد انتظار در بخش خدمات منجر به باقی ماندن برآورد مربوط به شاخص ترکیبی در زیر ۴۸ شد.

ارزش دلار آمریکا در مقابل سایر ارزهای عمده کاهش یافت و در ۱۰۳.۰۸ قرار گرفت، در حالی که بازدهی اوراق قرضه ۱۰ ساله آمریکا امروز نوسان داشت و با ۴.۱۴ درصد معامله شد.

فلزات پایه

با تصمیم دولت چین برای کاهش نرخ بازده واقعی (RRR) و نشانه‌های حمایت بیشتر، فلزات پایه روز را در وضعیت مطلوبی شروع کردند. بیانیه‌های اخیر عزم سیاست‌گذاران برای حمایت از اقتصاد و در نتیجه دارایی‌های پرخطر را نشان داد. در حالی که این بیانیه‌ها ممکن است برخی از انگیزه‌های کوتاه‌مدت برای فلزات پایه ارائه دهند، ما همچنان عقیده داریم که با کمبود بهبودهای پایدار در عملکرد کشور، قیمت‌ها به موقع به میانگین خود باز خواهند گشت.

تأثیر محدود بر قیمت‌ها در نیمه دوم روز بیشتر آشکار شد، زمانی که شاخص‌های مدیران خرید (PMI) اولیه به عملکرد قوی‌تر اقتصاد در کشورهای کلیدی اشاره کردند و بر دارایی‌های پرخطر تاثیر گذاشتند.

به طور خاص، آلومینیوم روند صعودی امروز را معکوس کرد و بهای آن قبل از این که به ۲,۲۲۵ دلار در هر تن کاهش یابد، به زیر ۲,۲۵۰ دلار در هر تن برگشت.

پس از این که قیمت مس از سطح ۸,۵۵۰ دلار در هر تن فراتر رفت، رشد مثبت آن متوقف شد و در همین حال بالای آن نگه داشته شد.

رشد مثبت سرب نیز پس از یک روند صعودی ۹ درصدی در طول چند روز گذشته، متوقف شد؛ اگر قیمت‌ها در این سطح مورد حمایت قرار گیرند، ممکن است شاهد باشیم که بهای سرب به میزان بیشتری بالاتر از ۲,۲۰۰ دلار در هر تن موقعیت خود را تثبیت کند.

نفت و فلزات گرانبها

داده‌های بهتر از حد انتظار شاخص مدیران خرید (PMI) آمریکا، که استحکام بزرگ‌ترین اقتصاد جهان را تأیید کرد، انتظارات سرمایه‌گذاران برای وضع نرخ‌های بهره بالاتر برای مدت طولانی‌تر را تقویت کرد. این مسئله منجر به کاهش قابل توجه قیمت‌های طلا شد که به ۲,۰۱۲.۴۳ دلار در هر اونس سقوط کرد. در همین حال، قیمت‌های نقره به ۲۲.۶۷ دلار در هر اونس افزایش یافت.

نفت روند صعودی بهای خود در روز گذشته را ادامه داد، و بهای نفت وست تگزاس اینترمدیت (WTI) و برنت (Brent) به ترتیب، به ۷۵.۶۶ و ۸۰.۵ دلار در هر بشکه افزایش یافت.

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 25 ژانویه 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.