اقدامات کمیسیون بورس و اوراق بهادار در مورد رمزارزها در سال 2023 به بالاترین حد خود رسید

اقدامات-کمیسیون-بورس-و-اوراق-بهادار-در-مورد-رمزارزها
آنچه در این مقاله میخوانید

بر اساس گزارش جدیدی، اقدامات نظارتی کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) در زمینه رمزارزها در سال ۲۰۲۳ به شدت افزایش یافته است و نسبت به سال ۲۰۲۲، بیش از ۵۰ درصد بیشتر شده است. این گزارش تأکید می‌کند که نظارت بر فعالیت‌های مرتبط با رمزارزها همچنان اولویت اصلی کمیسیون بورس و اوراق بهادار به شمار می‌رود و این نهاد ۴۶ اقدام نظارتی علیه شرکت‌کنندگان مختلف در بازار دارایی‌های دیجیتال انجام داده است.

SEC فعالیت در زمینه رمز ارزها را در اولویت قرار می‌دهد

Cornerstone Research این هفته گزارشی با عنوان “اجرای قوانین SEC در زمینه رمزارزها” منتشر کرد که نشان می‌دهد تمرکز کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) بر روی دارایی‌های دیجیتال در سال گذشته به بالاترین سطح خود رسیده است.

Cornerstone Research توضیح می‌دهد: “کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) همچنان به اجرای قوانین مرتبط با رمزارزها به عنوان یک اولویت اصلی نگاه می‌کند و در سال ۲۰۲۳، ۴۶ اقدام نظارتی علیه شرکت‌کنندگان مختلف در بازار دارایی‌های دیجیتال انجام داده است.” در ادامه Cornerstone Research توصیح می‌دهد:

“این تعداد بالاترین میزان از سال ۲۰۱۳ به شمار می‌رود و نسبت به سال ۲۰۲۲، ۵۳ درصد افزایش داشته است.”

این گزارش همچنین اضافه می‌کند: “تنها در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ۲۰ اقدام انجام داده است، که این تعداد بیشترین تعداد در یک سه ماهه به شمار می‌رود.”

این گزارش توضیح می‌دهد که “در سال ۲۰۲۳، کمیسیون بورس و اوراق بهادار از ۴۶ اقدام نظارتی، ۲۶ دعوای حقوقی در دادگاه‌های فدرال ایالات متحده و ۲۰ فرآیند اداری انجام داده است. تعداد فرآیندهای اداری نسبت به سال گذشته بیش از سه برابر شده است و تعداد دعاوی حقوقی کمی افزایش یافته است. این کمیسیون برای تسویه حساب‌های انجام شده ۲۸۱ میلیون دلار جریمه مالی وضع کرده است.”

در سال ۲۰۲۳، حدود ۳۷ درصد از اقدامات نظارتی SEC به ارائه‌های اولیه کوین (ICOs) مرتبط بودند، که نسبت به ۴۷ درصد گزارش شده در سال ۲۰۲۲ کاهش داشته است. از میان ۱۷ اقدام مرتبط با ICO، ۸۲ درصد شامل اتهامات کلاهبرداری بودند. به طور قابل توجهی، این کمیسیون برای اولین بار دو فرآیند اداری مرتبط با توکن‌های غیرقابل تعویض (NFTs) را آغاز کرده است.

در این گزارش آمده است:

“گری گنسلر (Gary Gensler)، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) خاطرنشان کرده است که “اجرای قانون ابزاری است، نه مقصد نهایی” و تعداد اقدامات اجرایی SEC در فضای رمز ارز در دو سال گذشته افزایش یافته است.”

کمیسیون بورس و اوراق بهادار در سال ۲۰۲۳ علیه ۱۲۴ فرد یا نهاد در اقدامات اجرایی رمز ارز اتهاماتی مطرح کرده است، که ۵۴ درصد از آنها افراد و ۴۶ درصد نماینده شرکت‌ها هستند. لازم به ذکر است که درصد اقدامات اجرایی که تنها افراد را هدف قرار می‌دهند، از ۵۰ درصد در سال قبل به ۳۹ درصد کاهش یافته است.

نظر شما در مورد اقدامات اجرایی SEC علیه افراد و شرکت‌های فعال در حوزه رمز ارز که به رکورد بالایی رسیده است، چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره اقدامات کمیسیون بورس و اوراق بهادار در مورد رمزارزها در سال 2023 به بالاترین حد خود رسید بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.