گزارش روزانه بازار فارکس، 30 ژانویه 2024

گزارش-روزانه-بازار-فارکس-30-ژانویه-2024
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در گزارش امروز بازار فارکس می‌خوانید:

  • ارزش سهام آسیا در طول شب سقوط کرد.
  • شاخص خرده‌فروشی استرالیا پایین‌تر از حد انتظارات بود.
  • انتظار می‌رود که امروز، بانک ملی مجارستان نرخ بهره خود را 100 واحد کاهش دهد.

اخبار بازار

  • با کاهش ارزش سهام در چین، در پی افت امیدواری‌ها به بسته تشویق مالی، ارزش سهام آسیا در شب گذشته سقوط کرد. فعالان بازارها امیدوار بودند که یک بسته تشویقی به بهبود بازده‌های پایین و سهام در حال سقوط کمک کند، چون آنها نگران بودند که ارائه بسته‌های موجود بازار توسط دولت چین و بانک خلق چین (PBOC) برای بهبود وضعیت اقتصادی که به طور مداوم با روند نزولی چشمگیر مواجه است، کافی نباشد. انتشار این خبر که قرار نیست بسته تشویقی ارائه شود، باعث شد که شاخص هانگ سنگ (Hang Seng) در شب گذشته ۲.۷ درصد سقوط کند، در حالی که بازده‌های ۱۰ ساله به ۲.۴۷ درصد رسید که پایین‌ترین میزان از سال ۲۰۰۲ است (بلومبرگ).
  • شاخص خرده‌فروشی در استرالیا در ماه دسامبر ضعیف‌تر از انتظارات بوده و به ۲.۷- درصد نسبت به ماه گذشته (m/m) رسیده است، در حالی که انتظارات برای کاهش ۱.۷- درصدی بود. این کاهش بزرگی نسبت به داده‌های ماه نوامبر است که ۱.۶ درصد بود. این اولین داده از هفته‌ای سرشار از داده‌های اقتصادی در استرالیا است که با داده‌های تورم فردا پیش از جلسه بانک مرکزی استرالیا (RBA) در تاریخ ۵ فوریه ادامه می‌یابد، جایی که تحقیقات بارکلیز انتظار دارند که بانک مرکزی استرالیا نرخ کلیدی خود را بدون تغییر در ۴.۳۵ درصد نگه دارد، اگرچه داده‌های ضعیف‌تر ممکن است این دیدگاه را تغییر دهد (بلومبرگ، تحقیقات بارکلیز).
  • بانک ملی مجارستان امروز نرخ سیاست اصلی خود را اعلام خواهد کرد، جایی که هم فعالان بازار و هم تیم تحقیقات بارکلیز انتظار دارند یک کاهش ۱۰۰ واحدی (bps) را شاهد باشیم. فورینت مجارستان (HUF) در سال ۲۰۲۳ از شرایط مطلوبی برخوردار بود، که جذب جریان‌های مالی قابل توجهی به این ارز را موجب شده است. با این حال، همزمان با کاهش نرخ‌ها، شاهد خروج سرمایه‌ها شده‌ایم، که با اظهارات ویراگ (Virag)، معاون رئیس بانک، که گفته بود سرعت کاهش‌ها ممکن است تسریع شود، شدت گرفته است. بانک ملی مجارستان (NBH) پیش از این، نرخ‌ها را از بالاترین سطح ۱۸ درصد به سطح کنونی ۱۰.۷۵ درصد کاهش داده است (بلومبرگ، تحقیقات بارکلیز).

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه بازار فارکس، 30 ژانویه 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.