تحلیلگر روسی می‌گوید تحریم‌های آمریکا علیه روسیه شبیه به کار گذاشتن بمب زیر پای دلار است!

تحریم‌های-آمریکا-علیه-روسیه
آنچه در این مقاله میخوانید

یک تحلیلگر مالی روسیه اظهار داشته است که تحریم‌های ایالات متحده علیه روسیه، اعتماد به دلار آمریکا را تضعیف کرده و ممکن است کشورهای دیگر را وادار به کنار گذاشتن این ارز کند. این تحلیلگر گفته است که برخلاف انتظارات غرب، تحریم‌ها علیه روسیه نتوانسته اقتصاد آن کشور را نابود کند.

دارایی‌های مسدودشده روسیه

بر اساس اظهارات الکساندر رازوایف (Alexander Razuvaev)، یک اقتصاددان و تحلیلگر مالی روسیه، سیاست تحریم‌های ایالات متحده علیه روسیه، جایگاه دلار به عنوان ارز ذخیره جهانی را تضعیف خواهد کرد. رازوایف به برنامه‌های ایالات متحده برای انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه به اوکراین به عنوان نمونه‌ای از اقدامات واشنگتن که ممکن است منجر به کنار گذاشتن دلار توسط بیشتر کشورها شود، اشاره کرده است.

تحلیلگر مالی در اظهاراتی که در یک نشریه محلی منتشر شده است، همچنین به افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا به عنوان یک اقدام دیگر که جایگاه دلار به عنوان ارز ذخیره را تضعیف می‌کند، اشاره کرده است. برای مقابله با این اقدامات، رازوایف پیشنهاد داده است که روسیه باید تلاش‌های خود را برای خلاص شدن از سیستم مالی مبتنی بر دلار دو برابر کند.

شکست تحریم‌ها در نابود کردن اقتصاد روسیه

رازوایف پیش‌بینی کرده است که کشورهایی مانند ترکیه و آذربایجان احتمالاً از رویه چین پیروی خواهند کرد و حتی ممکن است معاملات را با استفاده از روبل دیجیتال تسویه کنند. بر اساس گفته‌های این تحلیلگر، چین اوراق قرضه آمریکایی را رها کرده و نفت عربستان سعودی را با پول خود پرداخت می‌کند.

پس از حمله روسیه به اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، کشورهای غربی به رهبری ایالات متحده با اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه مسکو واکنش نشان دادند. علاوه بر این، میلیاردها دلار از پول روسیه در بانک‌های خارجی مسدود شد که به عنوان تلاش غرب برای تضعیف روسیه در نظر گرفته شد. با این حال، با وجود تحریم‌ها و مسدود شدن دارایی‌ها، روسیه جنگ خود علیه اوکراین را ادامه داده است که سؤالاتی در مورد اثربخشی مجازات‌های صورت گرفته تاکنون را مطرح می‌کند.

رازوایف همچنین در همین گزارش، نظر خود را در مورد تأثیر تحریم‌ها و شکست آنها در نابود کردن اقتصاد روسیه توضیح داده است.

او گفت: “اقدامات آمریکا اعتبار دلار را به خطر انداخته است؛ آنها بزرگترین ضربه را به خود وارد کردند. اگر قیمت طلا به شدت افزایش یابد، این مسئله را خواهیم دید. به نظر می‌رسد ایالات متحده بر این تصور بود که طی سه تا چهار ماه اقتصاد روسیه را نابود کند، و سپس بخواهد دارایی‌ها را بازگرداند.”

او همچنین اعلام کرده است که موضع ایالات متحده در برابر روسیه مانند کار گذاشتن یک بمب زیر پای دلار است.

نظر شما در مورد اظهارات الکساندر رازوایف، اقتصاددان و تحلیلگر مالی روسیه، در مورد تاثیر سیاست تحریم‌های ایالات متحده علیه روسیه بر جایگاه دلار چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره تحلیلگر روسی می‌گوید تحریم‌های آمریکا علیه روسیه شبیه به کار گذاشتن بمب زیر پای دلار است! بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.