گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 30 ژانویه 2024

گزارش-روزانه-قیمت-فلزات-پایه-30-ژانویه-2024
آنچه در این مقاله میخوانید

یک روز دیگر از عملکرد قوی بازار سهام آمریکا، شاخص‌های اصلی همچنان در نزدیکی بالاترین سطوح بی‌سابقه خود باقی مانده‌اند.

ارزش دلار در برابر سایر ارزهای عمده افزایش یافته و به ۱۰۳.۷۲ رسیده است، در حالی که بازده ۱۰ ساله خزانه‌داری آمریکا روند صعودی روز جمعه خود را از دست داده و در حال معامله با ۴.۱ درصد است.

جلسات بانک‌های مرکزی در این هفته مورد توجه قرار دارند. انتظار می‌رود همه آن‌ها نرخ‌های بهره را ثابت نگه دارند، اگرچه احتمالاً شاهد برخی تفاوت‌ها در دیدگاه‌های سیاستگذاران در ماه‌های آینده خواهیم بود.

پس از انقباض در سه ماهه سوم ۲۰۲۳، انتظار می‌رود منطقه یورو در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۴ دچار رکود شده باشد. با پیش‌بینی کاهش شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) در ماه ژانویه، این روند می‌تواند زمینه را برای تسریع در قیمت‌گذاری برای کاهش نرخ‌های بهره فراهم کند، که بر ارزش یورو تأثیر می‌گذارد.

فلزات پایه

ارزش فلزات پایه امروز کاهش یافتند، که این کاهش عمدتاً تحت تأثیر دستور انحلال شرکت اورگراند (Evergrande) توسط دادگاهی در هنگ کنگ بوده است، که بار دیگر بخش املاک و مستغلات چین را در کانون توجه قرار داد.

با این حال، به دلیل این که بازار از قبل پیامدهای کُندی فروش املاک را در قیمت‌ها لحاظ کرده بود، تأثیر آن بر قیمت‌ها ناچیز بود.

بهای آلومینیوم و مس به ترتیب در سطح ۲,۲۶۴.۵۰ و ۸,۵۵۸ دلار در هر تن ثابت ماندند. عدم وجود تأثیرات کلان نیز این روند صعودی فلزات را متوقف کرده است.

سرب همچنان بالاتر از ۲,۱۵۰ دلار در هر تن حمایت می‌شود و منتظر انگیزه دیگری برای افزایش بیشتر است. با توجه به این که اختلاف قیمت نقدی این فلز نسبت به قیمت آن در سه ماه آینده هم‌اکنون در حالت دیرکرد است و COTs همچنان منفی هستند، ممکن است شاهد افزایش دیگری در قیمت‌های سرب باشیم.

همچنان که فعالان بازارها در مورد خروج از محدوده فعلی تردید دارند، قیمت نیکل به زیر سطح ۱۷,۰۰۰ دلار در هر تن کاهش یافت؛ افزایش پایه‌های تولید نیز مانع از افزایش قیمت‌های نیکل شده است.

نفت و فلزات گرانبها

امروز شاهد نوسانات قابل توجهی در قیمت فلزات گرانبها بودیم. قیمت طلا کمی افزایش یافت و به ۲,۰۲۷ دلار در هر اونس رسید، در حالی که قیمت نقره به ۲۳.۱ دلار در هر اونس افزایش یافت.

قیمت‌های نفت کاهش یافتند و نفت خام وست تگزاس اینترمدیت (WTI) و برنت (Brent)، به ترتیب، با قیمت‌های ۷۷.۲۶ و ۸۲.۸۶ دلار در هر بشکه معامله شدند.

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 30 ژانویه 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.