ریچارد بووه، تحلیلگر مشهور: دوران دلار آمریکا به عنوان ارز ذخیره جهانی به پایان رسیده است – او انتظار دارد چین از اقتصاد ایالات متحده پیشی بگیرد!

ریچارد-بووه-تحلیلگر-مشهور
آنچه در این مقاله میخوانید

ریچارد بووه (Richard Bove)، تحلیلگر مالی شناخته شده با بیش از 54 سال تجربه، هشدار داده است که دوران دلار آمریکا به عنوان ارز ذخیره جهانی به پایان رسیده است و هشدار داده که چین اقتصاد آمریکا را پشت سر خواهد گذاشت. او هشدار داده است که انتقال تولیدات صنعتی آمریکا به خارج از کشور تهدید قابل توجهی برای بخش مالی و دلار آمریکا است.

هشدار اقتصادی ریچارد بووه

ریچارد بووه، تحلیلگر مالی شناخته شده، در مصاحبه‌ای با نیویورک تایمز (New York Times) در روز شنبه، نگرانی‌های خود در مورد اقتصاد آمریکا را اعلام کرد. این تحلیلگر 83 ساله که 54 سال به عنوان تحلیلگر مالی در 17 شرکت کارگزاری فعالیت کرده، هفته گذشته بازنشستگی خود را رسما اعلام کرد. او با ابراز نگرانی درباره آینده دلار آمریکا، گفت:

“دوران دلار به عنوان ارز ذخیره جهانی به پایان رسیده است.”

علاوه بر این، بووه پیش‌بینی کرد که چین از اقتصاد آمریکا پیشی خواهد گرفت. او تأکید کرد که هیچ تحلیلگر دیگری چنین اظهارنظری نخواهد کرد چون آنها “راهبانی هستند که به پول محتاج هستند” و عقیده دارند که نظام مالی اصلی که آنها را استخدام کرده است را نقد نکنند. او افزود که بسیاری از تحلیلگران برای بیان اظهارات منحصر به فرد اما بی‌اهمیت و «مرموز» پاداش دریافت می‌کنند.

بووه مدتی است که در مورد افزایش استفاده جهانی از یوان چین به عنوان یک تهدید برای دلار آمریکا هشدار داده است. در ژانویه 2019، او توضیح داد که “چین و متحدانش با جدیت در حال کار برای ایجاد یک جهان چندجانبه هستند.” او خاطرنشان کرد که “ایالات متحده در حال ایجاد یک خلاء مالی است که یوان به آرامی در آن نفوذ می‌کند”، و افزود: “بزرگترین بانک‌های جهان اکنون در چین مستقر هستند.”

بووه در گذشته بر این باور بود که بانک‌های بزرگ ضروری هستند. در کتاب خود در سال 2013 با عنوان “حافظان رفاه: چرا آمریکا به بانک‌های بزرگ نیاز دارد”، چنین استدلال کرد که محدودیت‌های قانونی بر صنعت بانکداری، امکان وام‌دهی به کسب‌وکارهای کوچک را محدود می‌کند. با این حال، او از آن زمان دیدگاه خود را در مورد اهمیت بانک‌های بزرگ، به ویژه پس از بحران بانکداری منطقه‌ای بهار گذشته تغییر داده است.

او اعلام کرد که جابه‌جایی تولید آمریکایی به خارج از کشور، تهدید قابل توجهی برای بخش مالی و دلار آمریکا ایجاد می‌کند. دلیل این مسئله این است که “افرادی که کالاها را در جاهای دیگر تولید می‌کنند، کنترل بیشتر و بیشتری بر وسایل تولید پیدا کرده و بنابراین کنترل بیشتر و بیشتری بر اقتصاد جهانی و در نتیجه کنترل بیشتر و بیشتری بر پول دارند.” بووه ارزهای دیجیتال را به عنوان یکی از منافع طبیعی کاهش ارزش دلار آمریکا می‌داند.

نظر شما در مورد پیش‌بینی‌های ریچارد بووه در مورد از دست دادن جایگاه دلار آمریکا به عنوان ارز ذخیره جهانی و برتری چین بر اقتصاد آمریکا چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره ریچارد بووه، تحلیلگر مشهور: دوران دلار آمریکا به عنوان ارز ذخیره جهانی به پایان رسیده است – او انتظار دارد چین از اقتصاد ایالات متحده پیشی بگیرد! بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.