مقامات آلمانی می‌گویند 50,000 بیت کوین را ضبط کرده‌اند!

germany-seizes-bitcoin
آنچه در این مقاله میخوانید

مقامات آلمانی فاش کردند که آنها ۵۰,۰۰۰ بیت کوین را ضبط کرده‌اند. پلیس فدرال آلمان توضیح داد: “این بزرگ‌ترین ضبط بیت کوین توسط مقامات مجری قانون در جمهوری فدرال آلمان تا به امروز است.”

آلمان ۵۰ هزار بیت کوین را مصادره کرد

پلیس ایالت ساکسونی (Saxony) در آلمان روز سه‌شنبه اعلام کرد که در پی تحقیقات مشترک دفتر دادستانی کل درسدن (Dresden)، دفتر پلیس جنایی ایالت ساکسونی و دفتر مالیات لایپزیگ (Leipzig)، که توسط واحد تحقیقات یکپارچه (INES) هماهنگ شده بود، نزدیک به ۵۰,۰۰۰ بیت کوین را مصادره کرده است. جزئیات بیانیه آنها به شرح زیر است:

“این بزرگ‌ترین مصادره بیت کوین توسط مقامات مجری قانون در جمهوری فدرال آلمان تا به امروز است.”

پلیس توضیح داد: ” پس از آن که متهم به طور داوطلبانه آنها را به کیف پول‌های رسمی تهیه شده توسط اداره پلیس فدرال [BKA] انتقال داد، بیت کوین‌ها مصادره شدند. این بدان معناست که هنوز تصمیم نهایی در مورد استفاده از بیت کوین‌ها گرفته نشده است”. در زمان نگارش این مطلب، ارزش بیت کوین‌های مصادره شده ۲.۱۳ میلیارد دلار است.

این پرونده مربوط به یک برنامه‌نویس آلمانی ۴۰ ساله و شریک تجاری‌اش در تحقیقات جاری در مورد بهره‌برداری غیرمجاز تجاری از حق نشر آثار و پولشویی بعدی آن است.

برنامه‌نویس آلمانی متهم به اداره وب‌سایت movie2k.io است که زمانی موفق‌ترین وب‌سایت غیرقانونی به اشتراک‌گذاری ویدیو در آلمان بود. مقامات در سال ۲۰۱۳ این سایت را تعطیل کردند. بر اساس گزارش پلیس، متهم سود حاصل از این وب‌سایت را در بیت کوین سرمایه‌گذاری کرده بود. او در سال ۲۰۱۹ دستگیر شد. ده ماه پس از دستگیری‌، او بخشی از بیت کوین‌های خود به ارزش ۲۵ میلیون یورو را به مقامات تحویل داد.

در اطلاعیه پلیس ساکسونی آمده است که تا پایان تحقیقات، اطلاعات بیشتری ارائه نخواهد شد.

نظر شما در مورد اقدام مقامات آلمانی در مصادره ۵۰,۰۰۰ بیت کوین چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره مقامات آلمانی می‌گویند 50,000 بیت کوین را ضبط کرده‌اند! بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.