ECB باید به کاهش تورم واکنش نشان دهد

ECB باید به کاهش تورم واکنش نشان دهد
آنچه در این مقاله میخوانید

به گفته ماریو سنتنو، عضو شورای حکام، بانک مرکزی اروپا باید به کاهش رشد قیمت مصرف‌کننده واکنش نشان دهد.

این مقام پرتغالی در سخنرانی در اجلاس اقتصاد وارویک در بریتانیا گفت: اگر تورم در حال کاهش است و بسیار سریع کاهش می‌یابد، در واقع سریعتر از افزایش آن سیاست پولی باید به آن پاسخ دهد.

او روز شنبه گفت: ما کار خود را در چند ماه آینده انجام خواهیم داد تا ثبات را در این روند نیز به ارمغان بیاوریم و اطمینان حاصل کنیم که زمانی که نرخ‌های بهره باید پایین بیاید، کاهش خواهند یافت.

پس از رگبار بی‌سابقه افزایش نرخ بهره بین ژوئیه 2022 تا سپتامبر 2023، بانک مرکزی اروپا درها را برای کاهش سیاست‌های پولی در سال جاری باز کرده است. با این حال، مقامات قبل از اینکه مطمئن شوند رشد قیمت به طور قطعی در مسیر بازگشت به هدف 2٪ است، از ارائه اظهارات روشن در مورد زمان‌بندی احتیاط می‌کنند.

داده‌های قیمت مصرف‌کننده در این هفته نشان داد که هم شاخص‌ CPI و هم شاخص‌ Core CPI کاهش یافته‌اند، هرچند کمتر از پیش‌بینی‌های اقتصاددانان.

با این حال، فرانک الدرسون، عضو هیئت اجرایی، در مصاحبه‌ای که در اوایل روز شنبه منتشر شد، تاکید کرد که بانک مرکزی اروپا در حال پیشرفت خوبی در مورد تورم است.

سنتنو گفت: ما نمی‌توانیم اقتصادی داشته باشیم که رشد نداشته باشد، این نگرانی اصلی من در مورد اروپا است و افزود که پس از پنج سه ماهه بدون رشد، سه ماهه اول سال 2024 ممکن است ششمین فصل باشد.

او گفت: یکی از آن‌ها باید ناشی از سیاست‌های پولی باشد، از این انتظارات که باید محقق شود که در مقطعی نرخ‌های بهره کاهش می‌یابد.

دیدگاه خود را درباره ECB باید به کاهش تورم واکنش نشان دهد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.