نایب بوکله، پیشگام بیت کوین، دوباره در السالوادور با اکثریت آراء انتخاب شد

نایب-بوکله-دوباره-در-السالوادور-با-اکثریت-آراء-انتخاب-شد
آنچه در این مقاله میخوانید

رئیس‌جمهور نایب بوکله (Nayib Bukele)، پیشگام در معرفی قانونی که بیت کوین را به عنوان پول قانونی در السالوادور معرفی کرد، در انتخاباتی که روز یکشنبه به پایان رسید، مجدداً به عنوان رئیس‌جمهور این کشور انتخاب شده است. این رهبر آمریکای لاتین که گزارش شده است اجرای سیاست‌های مرتبط با بیت کوین را ادامه خواهد داد، با کسب ۸۵ درصد از آرای مردمی، با اکثریت قاطعی پیروز شد.

نایب بوکله، مدافع بیت کوین، با 85 درصد از آرای مردمی دوباره انتخاب شد

نایب بوکله (Nayib Bukele)، رئیس‌جمهور فعلی السالوادور، انتخابات ریاست‌جمهوری روز یکشنبه را با اکثریت قاطعی برد، نتیجه‌ای که تقریباً توسط تمام نظرسنجی‌ها و گزارش‌های محلی پیش‌بینی شده بود. این رهبر، که حمایت خود از بیت کوین را اعلام کرده و ایده جنجالی قرار دادن بیت کوین به عنوان پول قانونی در یک کشور برای اولین بار را مطرح کرده بود، حمایت اکثریت جامعه سالوادوری را جمع آوری کرد و دست‌کم ۸۵ درصد از آرای مردمی را به دست آورد.

بوکله در جشن پیروزی خود اظهار داشت:

“ما انتخابات ریاست‌جمهوری را با بیش از ۸۵ درصد آرا و به دست آوردن حداقل ۵۸ کرسی از ۶۰ کرسی در مجلس به دست آورده‌ایم. یک رکورد در تمام تاریخ دموکراتیک جهان.”

علاوه بر این، بوکله از مردم السالوادور دعوت کرد تا پیروزی را در کاخ ملی جشن بگیرند.

فلیکس اولوآ (Felix Ulloa)، معاون رئیس‌جمهور السالوادور، اعلام کرده بود که اگر بوکله با اکثریت قاطع در انتخابات ریاست‌جمهوری پیروز شود، اجرای سیاست‌های مرتبط با بیت کوین را تعمیق خواهد بخشید، مانند برنامه‌ای برای اعطای پاسپورت به کارآفرینان بیت کوین و انتشار اوراق قرضه آتشفشانی که بخشی از بودجه ساخت شهر بیت کوین، بهشت مالیاتی برنامه‌ریزی‌شده برای شرکت‌های رمزنگاری، را تامین خواهد کرد.

با توجه به این که او در سال ۲۰۲۳ مرخصی گرفت تا بتواند به عنوان نامزد در این انتخابات حضور یابد، حتی با داشتن آرای مردمی در کنار خود، انتخاب مجدد بوکله با جنجال‌هایی همراه شده است. یک دادگاه ملی تحت کنترل بوکله اعلام کرد که این یک الزام برای انتخاب مجدد در سال ۲۰۲۱ بود، تصمیمی که توسط منتقدان او مغایر با قانون اساسی تلقی شد.

با این حال، استیسی هربرت (Stacy Herbert)، مدیر دفتر بیت کوین ملی (ONBTC) السالوادور، درباره پیروزی تاریخی برای دموکراسی جهان اظهار نظر کرده و اعلام کرد که پیش از این، بزرگ‌ترین فاصله در یک انتخابات دموکراتیک ۵۶.۲ درصد در پرتغال در سال ۱۹۹۱ بوده است.

نظر شما درباره پیروزی قاطع رئیس‌جمهور دوستدار بیت کوین، نایب بوکله، در انتخابات ریاست جمهوری السالوادور چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره نایب بوکله، پیشگام بیت کوین، دوباره در السالوادور با اکثریت آراء انتخاب شد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.