مقام مالی سابق Terraform Labs به کره جنوبی مسترد شد

مقام-مالی-سابق-Terraform-Labs-به-کره-جنوبی-مسترد-شد
آنچه در این مقاله میخوانید

مونته‌نگرو اخیراً هان چانگ-جون (Han Chang-joon)، مقام مالی سابق Terraform Labs را به کره جنوبی تحویل داد، جایی که او با اتهامات مرتبط با کلاهبرداری روبرو است. بر اساس اعلام پلیس مونته‌نگرو، تصمیم به استرداد هان توسط وزارت دادگستری این کشور اتخاذ شده است.

هان با اتهامات جنایی در کره جنوبی روبرو است

پلیس مونته‌نگرو گفته است که هان چانگ-جون، مقام مالی سابق Terraform Labs، به کره جنوبی تحویل داده شده است. این استرداد تقریباً یک سال پس از آن صورت گرفت که او و دو کوون (Do Kwon)، از ‌بنیان‌گذاران  Terraform Labs، هنگام تلاش برای فرار از کشور دستگیر شدند.

بر اساس گزارش پلیس، تصمیم برای انتقال هان به کره جنوبی توسط وزارت دادگستری مونته‌نگرو اتخاذ شده است. پس از آن که مقامات هان و دو کوون را با اسناد شناسایی جعلی یافتند، آنها دستگیر شدند.

آنها در نهایت به دلیل این جرم به چهار ماه زندان محکوم شدند. دو کوون بعداً خواستار تجدید نظر در این حکم شد، اما گزارش شده است که دادگاه عالی در نوامبر ۲۰۲۳ درخواست تجدید نظر او را رد کرد.

پلیس مونته‌نگرو در توضیح تصمیم دولت برای استرداد این مقام مالی گفت:

“هان [برای امکان دادن به مقامات کره جنوبی جهت شروع] روندهای کیفری برای چندین جرم مجرمانه مرتبط با کلاهبرداری در خدمات سرمایه‌گذاری مالی، سرمایه‌گذاری‌ها و بازار سرمایه، که در کره جنوبی مجازاتی تا حبس ابد دارد، مسترد شد.”

با این حال، در مورد استرداد دو کوون، که هم توسط مقامات کره جنوبی و هم آمریکا تحت تعقیب است، وکیل ‌بنیان‌گذار Terraform Labs گفت که آنها منتظر دادگاه هستند تا حکمی در مورد تجدید نظر دیگر صادر کند.

نظر شما در مورد محتوای این خبر چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره مقام مالی سابق Terraform Labs به کره جنوبی مسترد شد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.